پاکدشت - ایرنا - رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پاکدشت گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای مشاوران املاک، تاکنون ۸۳ واحد املاک متخلف در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان پلمب شد.

جواد سیری روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعایت نشدن قوانین و مقررات توسط برخی و وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک موجب تشکیل پرونده های مربوط به دعاوی در این حوزه شد و بر این اساس کار نظارت، ساماندهی و برخورد با بنگاه های بدون مجوز و متخلف با جدیت در دستور کار این اتحادیه قرار گرفت.
وی افزود: طی بازدیدها و تشدید نظارت‌ها بر واحدهای معاملاتی املاک تذکرهای لازم به مشاورین املاک ارائه شد و در نخستین گام ۸۳ مرکز نیز به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات پلمب شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر پلمب این ۸۳ واحد، از ۳۲۰ واحد مشاور املاک بازدید به عمل آمده و اخطار پلمب برای ۶۳ واحد دیگر نیز صادر شد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پاکدشت، مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها و تمدید خودکار قراردادهای اجاره را لازم‌الاجرا دانست و افزود: در صورت اعلام شکایت از سوی مستاجران برای تنظیم قراردادهای خارج از ضوابط اعلام شده با دفتر معاملات ملکی متخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.
وی در خصوص نقش مداخله مشاوران املاک در بالابردن قیمت اجاره بهای املاک، اضافه کرد: با توجه به مصوبه دولت در خصوص کنترل و ساماندهی اجاره بهای مسکن، مشاوران املاک حق نوشتن قرارداد اجاره مسکن با افزایش بیشتر از ۲۰ درصد رقم سال گذشته را ندارند و در صورت اقدام به این امر، مطابق قانون با متخلفین برخورد می‌شود.
سیری ادامه داد: این اتحادیه در کمترین زمان مشکلات شهروندان را بررسی و پیگیری خواهد کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع نظارت بر بنگاه های املاک شهرستان پاکدشت، این بازرسی ها با همراهی دادستانی شهرستان و دستگاه های متولی به صورت‌ مستمر ادامه خواهد داشت.
سیری افزود: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف بنگاه های مشاور املاک از جمله جوسازی برای افزایش قیمت و نرخ مصوب قراردادها، می توانند با شماره ۰۲۱۳۶۰۳۷۰۰۸ تماس بگیرند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک پاکدشت از واحدهای معاملاتی فاقد پروانه کسب خواست تا هر چه زودتر برای گرفتن مجوز اقدام کنند که در غیر این صورت طبق قانون این واحدها پلمب می‌شود.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.