یاسوج- ایرنا- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و وزارت کشور منعقد شده است بانوان سرپرست خانوار در استان شناسایی و برای توانمندسازی و ارتقاء سلامت اجتماعی آنان برنامه ریزی می شود.

عاطفه السادات مدبرنژاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا از اجرای طرح شناسایی بانوان سرپرست خانواده برای حمایت و توانمندسازی در استان خبر داد و افزود: بانوان نیازمندی که زیر پوشش و حمایت سازمان‌های حمایتی قرار ندارند با مشارکت گروه‌های مردمی و با رویکرد خانواده محور شناسایی و حمایت می شوند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح شامل زنان مطلقه، زنانی که همسران آنها فوت شده، زنانی که همسران از کار افتاده دارند و دختران تجرد قطعی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بانوانی که در این طرح شناسایی می‌شوند نباید تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی و یا صندوق بازنشستگی باشند، یادآور شد: هدف از اجرای این طرح شناسایی هدفمند و ارائه خدمات توانمندسازی زنان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، روانشناختی، حقوق، بهداشت و سلامت، حمایتی و معیشتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

مدبرنژاد ادامه داد: این طرح شامل زنان کمتر از ۵۰ سال که فرزند زیر ۲۰ سال دارند و در دهک‌های یک تا پنج قرار دارند می‌شود، این زنان با همکاری کمیته امداد شناسایی و در آیتم‌های ذکر شده توانمند می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در کهگیلویه و بویراحمد بانوانی زندگی می کنند که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند اما در زمره بانوان سرپرست خانواده محسوب می‌شوند و روزانه تعدادی از این زنان جهت حمایت به دفتر حوزه زنان استانداری مراجعه می‌کنند که نیازمند پایش اساسی در این زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: شناسایی بانوان سرپرست خانواده توسط مراکز نیکوکاری کمیته امداد انجام می‌شود و کسانی که شرایط لازم را دارند باید به دفاتر امور بانوان فرمانداری‌ها مراجعه کنند تا به مراکز نیکوکاری معرفی شوند.