یزد - ایرنا - نمایشگاه صنایع بسته بندی شده استان یزد عصر جمعه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان در سالن خیام هتل صفاییه یزد گشایش یافت.

 به گزارش ایرنا سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه یاد شده  با حضور ۲۰ نفر از تولید کنندگان و گالری داران صنایع دستی با محوریت صنایع بومی بسته بندی شده برپا شده است.

عبدالمجید عربی  افزود: محصولات بومی استان شامل سفال و سرامیک، منسوجات، ، قاب، مس، لباس ، کیف ، سرامیک و غیره  بصورت بسته بندی در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه مورد اشاره را معرفی صنایع دستی استان بیان کرد و افزود: این نمایشگاه به مدت  سه روز برای بازدید عموم از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ شب دایر است.

همچنین مهران فاطمی استاندار یزد از این نمایشگاه بازدید کرد.

استان یزد دارای ۴۰ رشته صنایع دستی زنده و افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این صنعت است و نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگهای قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی بومی استان یزد به شمار می آید.

صنایع دستی مجموعه ‌ای از هنرها و صنایعی است که محصول آنها به صورت عمده با استفاده از مواد اولیه‌ بومی به کمک دست و ابزار دستی تولید می شود؛ در هر یک از فرآورده‌ های این صنایع، ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگر سازنده تجلی پیدا می کند و همین عامل، وجه تمایز اصلی این گونه محصول‌ ها از مصنوعات مشابه ماشینی و کارخانه ای آنها به شمار می رود.