همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه مینی فوتبال ترکیبی از بازی فوتبال و فوتسال با قوانین خاص است گفت: برای گسترش هرچه بهتر این ورزش، برگزاری دوره‌های ارتقا دانش مربیگری و داوری ضروری است.

«علی حقیقی» روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: مینی فوتبال جزو رشته‌های زیرمجموعه هیات ورزش‌های همگانی است و از مسئولان این هیات خواسته‌ایم تا نسبت به برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری این رشته اقدام کنند.

وی استقبال از رشته نوپا مینی فوتبال در این استان همدان را کم نظیر دانست و  ادامه داد: جام پرچم تجربه خوبی برای توسعه این ورزش بود. 

حقیقی با بیان اینکه این ورزش در سطح روستایی توسعه بسیار چشمگیری پیدا کرده و اکنون نیز درصدد برگزاری لیگ دستجات استان هستیم خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مینی فوتبال محلات و دستجات آزاد از مهمترین برنامه‌های اجرایی در این ورزش طی سال جاری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: برخورداری از مربیان و داوران آزموده در این رشته بسیار حایز اهمیت است تا بتوانیم مسابقات را در سطح کیفی و فنی بالا برگزار کنیم.

حقیقی اجرای مسابقات مینی فوتبال جام پرچم را یکی از دستاوردهای مهم وزارت ورزش در راستای همگانی کردن ورزش به خصوص در روستاها دانست و افزود: مسابقات مینی فوتبال جام پرچم روستاهای استان به عنوان بزرگترین رویداد فوتبالی با رقابت ۳۳۱ تیم در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: در این پیکارها چهار هزار فوتبالیست از روستاهای مختلف استان همدان در سه مرحله بخش، شهرستانی و استانی باهم رقابت دارند.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های ملایر و کبودرآهنگ بیشترین ثبت نام کننده را در مسابقات مینی فوتبال جام پرچم دارند که به طور رسمی این پیکارها از شهریورماه شروع و همچنان ادامه دارد.

حقیقی خاطرنشان کرد: اولین دوره از این مسابقات با مساعدت و حمایت‌های معاونت توسعه ورزش همگانی و امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ‌محلی، فدراسیون ورزش‌های همگانی، دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان و انجمن مینی فوتبال در ۲ بخش بانوان و آقایان بالای ۱۵ سال در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: مسابقات مینی فوتبال جام پرچم از برنامه‌های مهم در توسعه ورزش روستایی به شمار می‌رود که باید نسبت به شکوفایی استعدادها توجه داشت.

وی افزود: این مسابقات نبوغ ورزش روستانشینان را شکوفا می‌کند و زمینه ساز فعالیت‌های آن‌ها در میادین ملی و بین المللی است.

مینی فوتبال از رشته‌های دارای انجمن زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور است.