اراک - ایرنا - معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: متوسط بارش های سال زراعی جاری تاکنون نسبت به بلند مدت ۵۲ درصد کمتر است.

«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال زراعی جاری، (اول مهرماه امسال تاکنون) ۱۶ و ۲ دهم میلیمتر بارندگی در این استان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: مجموع بارندگی ۲۴ ساعت گذشته استان مرکزی در ایستگاه های اراک به ۹ و هشت دهم میلیمتر، تفرش ۹ دهم میلیمتر، خمین ۱۹ و هشت دهم میلیمتر، محلات ۱۰ و سه دهم میلیمتر، شازند ۱۶ و ۶ دهم میلیمتر، خنداب سه و هشت دهم میلیمتر، دلیجان ۹ و چهار دهم میلیمتر، آشتیان سه و ۲ دهم میلیمتر و فرمهین ۶ دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.

معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: مطابق بررسی های صورت گرفته، فعالیت سامانه بارشی به صورت گاهی رگبار باران، احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات احتمال بارش برف گاهی وزش باد تا اواخر وقت امشب و در برخی مناطق بامداد فردا (یکشنبه) تداوم دارد.

مرادی اظهار داشت: بیشتر فعالیت سامانه بارشی در نوار جنوب استان مرکزی است و در مناطق شمالی تر از شدت بارش ها کاسته می شود و در نوار شمال استان احتمال وقوع بارش کم است و احتمال کاهش دید افقی به دلیل پدیده مه در مناطق مستعد استان مرکزی دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: با عبور سامانه بارشی از صبح فردا (یکشنبه) روند دمای شبانه هوا کاهشی است و این روند کاهشی تا صبح سه شنبه تداوم دارد، به طوری که در مناطق سردسیر استان مرکزی دمای هوا به زیر صفر درجه می رسد.

۱۶ و ۲ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال تاکنون) در استان مرکزی به ثبت رسیده است.