به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در گردهمایی اعضای کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به سخنان مشاور وزیر آموزش و پرورش در خصوص تدوین ۴۰ برنامه تربیتی در ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، گفت: برنامه های این ستاد باید جهت برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم برای اجرای آن ها، در نشست شورای آموزش و پرورش استان ارائه شود.
استاندار یزد ادامه داد: به موازات دفتر همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، مشاوری در اداره کل اموزش و پرورش و ادارات شهرستانی آن، با همین عنوان منصوب شود تا کار هماهنگی بین بدنه اجرایی حوزه علمیه و آموزش و پرورش را به طور خاص پیگیری کند.
وی همچنین ضمن تاکید بر جمع بندی مسائل و دغدغه های مطرح شده در نشست توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد جهت تصمیم گیری در نشست شورای آموزش و پرورش استان، خواستار حضور ائمه جمعه استان در جلسات شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها؛ به عنوان عضو ثابت جلسات این حوزه شد.
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود برخی سوالات و شبهات در اذهان معلمان و دانش آموزان در خصوص مباحث دینی و فرهنگی خاطرنشان کرد: در گام نخست باید کار مطالعاتی جهت تهیه بانک شبهات و سوالات ما بین دانش آموزان و معلمان انجام و در گام بعدی مدیر مدرسه، مربی پرورشی و عالم دینی حاضر در مدرسه به پاسخگویی شبهات بپردازند.
استاندار یزد با بیان اینکه با کلی گویی نمی توان به سوالات و شبهات نسل جوان پاسخ داد، اظهار داشت: در این راستا باید مربیانی برای پاسخگویی موردی به سوالات، تربیت و یک نهضت تبیین و شبهه زدایی ایجاد شود.
وی در ادامه به تبیین لزوم اصلاح رویه فعلی گزینش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان به منظور افزایش دقت در این روند و نیز حل مشکلات معیشتی معلمان پرداخت و بر برنامه ریزی برای حل دغدغه های موجود در این حوزه تاکید کرد.
فاطمی خاطرنشان کرد: هزینه های تحمیلی امروز ما در حوزه آسیب های اجتماعی نتیجه هزینه های انجام نشده گذشته در حوزه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است.
وی در پایان جهاد تبیین را راهکاری اثر بخش برای مقابله با جنگ ترکیبی عقیدتی و شبه ای دشمنان علیه کشور دانست و افزود: یکی از اقدامات لازم الاجرا برای مقابله با هجمه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان ایجاد یک نهضت فراگیر تبیینی توسط افراد صاحب نظر و اندیشمند از بدنه معلمان و با بکار گیری دانش آموزان مبتنی بر سوالات و نقطه زنی شبهات موجود است.