یزد - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به جمعیت ۴۴ هزار نفری جامعه ایثارگری استان بر ضرورت توجه به پیگیری مطالبات و مشکلات آنها تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد علی اکبر عزیزی در نشست  شورای مشاوران ایثارگران دستگاه های اجرایی استان افزود: ایثارگران سرمایه داران واقعی این نظام و کشورند و از سرمایه وجودی خود برای اعتلای آن سرمایه گذاری کردند.

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگری توقعی از مسئولان ندارند اما وظیفه مسئولان پیگیری مسائل و رفع مشکلات آنان است اظهار کرد: مسئولان میز و موقعیت خود را مدیون ایثارگری ایثارگران هستند و در برابر این قشر وظیفه سنگینی بر عهده دارند بنابراین کوتاهی در این حوزه نیز نابخشودنی است.

 عزیزی مشاوران ایثارگران را یاوران دلسوز و امین این قشر از جامعه دانست و گفت: مشاوران باید با ارتباط نزدیکی که با خانواده های ایثارگر ایجاد می کنند مشکلات آنان را احصاء کرده و آن را به مدیران دستگاه ها بازتاب دهند ضمن اینکه نباید در پیگیری ها تنها به مکاتبات اداری اکتفا کنند بلکه باید مجدانه مسائل را دنبال کرده و تا سرحد امکان مرتفع سازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود خلاء های قانونی در خصوص جامعه ایثارگری ابراز داشت: قطعا در این زمینه نقایص قانونی هم وجود دارد که یکی از وظایف مشاوران جمع آوری همین خلاء ها و نواقص و انتقال آن به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی شهید سلیمانی را الگوی بارز برای مسئولان در خدمتگذاری به مردم و توجه به جامعه ایثارگری دانست و گفت: همه ما که ارادتمند به این شهید والامقام هستیم باید سیره عملی ایشان را نیز در خدمت به مردم به ویژه جامعه ایثارگری سرلوحه کار خویش قرار دهیم.