شمیرانات - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۹۸ هزار و ۶۰۰ مترمربع زمین کشاورزی در این شهرستان آزادسازی شد.

رضا نامجویان روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۱۰۶ فقره ساخت و ساز  غیرمجاز اجرایی و ۴۴۰ هزار و ۵۶ متر مربع قلع و قمع شد.

وی افزود: در این مدت ۲۰ حکم قضائی نیز اجرا و بر همین اساس هشت هزار مترمربع قلع و قمع و ۹۵ هزار و ۷۳ مترمربع آزادسازی شد.
به گفته این مسئول، چهار پلاک بیش از هفت هکتار رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات نیز در ۳ ماهه دوم سال جاری انجام شد و دارای تائیدیه کمیسیون استان تهران است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان شمیرانات اعلام کرد: زنبورداران شهرستان در سال جاری ۱۱۳ هزار و ۶۷۴ کیلوگرم عسل و ۶۵۱ کیلوگرم ژل رویال تولید کردند.
وی ادامه داد: در همین حوزه ۱۵ هزار و ۹۴۳ کیلوگرم کندو، سه هزار و ۳۷۳ کیلوگرم موم، ۱۷۵ کیلوگرم بره موم، ۹۳ کیلوگرم زهر و ۵۱۲ کیلوگرم گرده نیز به دست آمد.
نامجویان اظهار داشت: میزان تولیدات باغی از جمله گیلاس، آلبالو، سیب، آلو نیز از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۱۶ هزار و ۵۰۲ تن رسید، همچنین ۱۳۱ تن گوشت قرمز، ۱۱۰ تن گوشت ماهی سردابی و ۴۱ هزار تن شیر خام نیز در شمیرانات تولید شد.
مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات خاطرنشان کرد: همچنین کنترل غیرشیمیایی و بیولوژیک آفات نیز در ۴۸۰ هکتار از زمین های  کشاورزی شهرستان انجام شد.
به گزارش ایرنا، کارگروه رفع تداخلات شهرستان با مسئولیت رئیس جهاد کشاورزی و با حضور روسای منابع طبیعی و آبخیزداری، دارایی، و ثبت اسناد و املاک برگزار می‌شود.
شمیرانات دارای هفت  هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و تولید سالانه محصولات دامی و کشاورزی (عمدتاً باغی) آن به ۱۲۹ هزار تن می‌رسد؛ این شهرستان در تولید گیلاس، آلبالو، گردو، سیب و عسل هر ساله رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب می‌کند و کشاورزانی از این خطه به عنوان کشاورزان برتر کشور منتخب می‌شوند.