اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از دستگیری هفت صیاد و شکارچی متخلف و غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، شاهین جهانگیرزاده روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان پارس آباد هنگام پایش، گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز و آلودگی های  زیست محیطی و همچنین  تخریب و تصرف مناطق تحت مدیریت موفق به دستگیری هفت شکارچی و صیاد غیرمجاز و متخلف شدند.

وی افزود: محیط بانان از این متخلفان پنج قبضه اسلحه شکاری ساچمه زن مجاز و یک قبضه اسلحه بادی به همراه لاشه ۹ قطعه انواع پرنده وحشی شامل پنج قطعه فاخته، یک قطعه کبوتر وحشی، ۲ قطعه یاکریم و یک قطعه سار کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد اظهار کرد: شکارچیان و صیادان غیرمجاز با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شدند.

جهانگیرزاده بیان کرد: با توجه به ممنوعیت هرگونه شکار و صید، مناطق و زیستگاه های تحت مدیریت به صورت شبانه روز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

او از مردم و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، موارد را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا تماس با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌ پارس آباد اطلاع دهند.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع است.