ایرنا - یزد - استاندار یزد گفت :تحقق برنامه های حوزه گردشگری مستلزم ایجاد فهم، ادبیات و عزم مشترک است لذا باید دایره بحث و تبادل نظر پیرامون طرح ها و برنامه های این حوزه به ویژه طرح تحول گردشگری استان گسترده تر شود.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی یکشنبه شب در نشست شورای توسعه گردشگری استان یزد و با دستور جلسه گزارش مراحل صدور ویزای فرودگاهی در فرودگاه شهید صدوقی(ره) یزد و  ارائه برنامه تحولی گردشگری سلامت ، افزود: برنامه تحولی گردشگری سلامت استان یزد جهت جذب دستیابی سالانه  ۲۰ هزار گردشگر خارجی حوزه سلامت در افق ۱۴۰۴  برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: برنامه راهبردی حوزه گردشگری سلامت باید تبدیل به برنامه عملیاتی با برنامه زمانبندی و متولی مشخص شده و هدفگذاری ها و شاخص ها تا آخرین مرحله اجرا  و به صورت دقیق رصد شود.
استاندار یزد افزود: در خصوص صدور ویزای فرودگاهی در فرودگاه شهید صدوقی یزد نیز ،تصمیمات اتخاذ شده  در این نشست، لازم الاجرا بوده و باید با جدیت و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به گزارشات ارائه شده در مورد رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه گردشگری شهری  اشاره کرد و گفت: این رویداد نقطه تلاقی بحث های «فناوری و نوآوری» و «گردشگری»؛ از رویکردهای مهم در پیشرفت و توسعه استان است که امید می رود این اقدام ارزنده به خوبی و با مشارکت بخش دولتی و خصوصی انجام و خروجی آن ، مدیریت بهتر مسائل حوزه گردشگری و تحقق راهبردهای آن باشد.
وی در ادامه به تبیین لزوم بهره گیری از نقطه نظرات فعالان بخش گردشگری در رویداد مذکور و مشارکت آن ها در تیم اجرایی و علمی آن پرداخت وگفت: در سطح کشور کرسی های تصمیم گیری بخش خصوصی گردشگری از آن یزدی‌ها است که این موضوع نشان دهنده سطح دانش و تجربه آن ها بوده لذا باید بخش خصوصی در مسائل و برنامه های این حوزه مشارکت داده شوند.

در این نشست تعدادی از مدیران نیز گزارش اقدامات انجام شده را ارائه نموده و تصمیمات لازم اتخاذ و از پوستر رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه گردشگری شهری رونمایی شد.