سمنان- ایرنا- نویسنده و پژوهشگر سمنانی گفت: شناسایی ذائقه مخاطب توسط نویسنده و گسترش ارتباط او با مخاطب منجر به تولید آثار پرطرفدار و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی می‌شود.

حمیدرضا نظری روز سه‌شنبه گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند توجه بیشتر نویسندگان به ذائقه مخاطب و تولید بیش از پیش آثار محبوب و پرمخاطب است.

وی افزود: برگزاری نشست تخصصی و عمومی نویسندگان و پژوهشگران با مخاطبان علاقه‌مند و دارای دغدغه به منظور ارتباط و شناخت بیشتر از یکدیگر و بیان انتظارهای متقابل در فراگیری بیش از پیش کتابخوانی اهمیت زیادی دارد که دستگاه‌های فرهنگی باید به این مهم توجه کنند.

نویسنده و پژوهشگر سمنانی اظهار داشت: رسانه‌های مختلف نیز نقش بسزایی در ترویج کتابخوانی دارند و گرچه کم و بیش به آن می‌پردازند، اما تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از جمله "کتاب باز" و "کتاب خوب" باید بیشتر باشد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با دعوت از نویسندگان یا کارشناسان ماهر، کتاب‌ها را به گونه‌ای معرفی کنند که مخاطب را جذب کند.

نظری با اشاره به بررسی‌هایی که به عنوان نویسنده انجام داده است، گفت: ذائقه مخاطبان میانسال بیشتر به سمت زندگی‌نامه مفاخر و بزرگان حوزه‌های مختلف از جمله عرفانی، دینی و ادبی می‌رود اما شناخت سلیقه جوان‌ترها نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر است.

نویسنده و پژوهشگر سمنانی اضافه کرد: البته جوانان امروز به قدری دغدغه اشتغال و اقتصاد دارند که کمتر به مطالعه می‌پردازند که با تلاش و بررسی می‌توان آنان را قدری بیشتر به سمت کتاب سوق داد.

نظری متخلص به حکمت، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادیان و عرفان از دانشگاه سمنان است. این نویسنده و پژوهشگر سمنانی حدود ۳۰۰ مقاله و ۲۰ کتاب در حوزه‌های مختلف از جمله فلسفه، زندگی‌نامه مفاخر و بررسی تاریخ استان سمنان به زیور طبع آراسته است.

ابوالفضل صادقی‌نژاد معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان پیشتر گفته است: ۱۱۲ عنوان کتاب در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ در این استان گردآوری و منتشر شد.

۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید:

۱۱۲ عنوان کتاب در استان سمنان منتشر شد