فیروزکوه - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: سیل مرداد ماه سال‌جاری که در روستای مزداران و بخش‌های مختلفی از پایین دست سیمین دشت و زرین دشت شهرستان فیروزکوه اتفاق افتاد، خسارات زیادی وارد کرد و اقدامات موثری توسط دستگاه‎ها انجام شد که این اقدامات نیازبه رصد و پایش دارد.

حامد یزدی مهر شامگاه دوشنبه در نشست ستاد بحران شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: بررسی نحوه خدمات رسانی به مناطق سیل زده شهرستان فیروکوه برای بازگشت ساکنان به منازل و مشاغل باید در دستورکار قرار گیرد.
وی با اشاره به بازدیدش از مناطق سیل زده، خاطرنشان کرد: برخی از دستگاهها اقدامات خوبی انجام دادند و به برخی از دستگاه‌ها برای خدمات رسانی بهتر تذکر داده شد، باید مشکلات سیل زدگان را بررسی کنیم و برای خدمات رسانی به این منطقه گامهای موثری برداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ادامه داد: با توجه به نزدیکی فصل سرما و بارش اولین برف پاییزی ضرورت دارد که دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه راه آمادگی لازم را داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: شهرستان فیروزکوه پل ارتباطی یا کریدور شمال و جنوب استان است که در شرق پایتخت واقع شده و مسافران و شهروندان با مخاطرات جدی از قبیل بارش برفهای سنگین سردی هوا روبرو هستند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که اقدامات موثر در زمینه پیشگیری از کاهش اثرات این مخاطرات را داشته باشیم و این موضوع قطعا نیازمند همکاری همه جانبه همه دستگاه های مربوطه و متولی در این زمینه هست که بتوانیم خدمات رسانی بهینه و به هنگام داشته باشیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به انجام اقدامات لازم گفت: دپوی نمک و ماسه، تامین تجهیزات در گردنه های برفگیر شهرستان، راه اندازی گشت های راهداری به صورت شبانه روزی در مسیرهای برفگیر و سردسیر و حضور نیروهای موثر هلال احمر و اورژانس در دستور کار قرار گیرد.
یزدی مهر افزود: در این نشست نواحی که خلاء حضور نیروهای خدمات رسان را داشتند بررسی و تذکرات لازم داده شد تا به مسافرانی که در روزهای سرد و برفی از این مسیر عبور می کنند،خدمات رسانی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه ۶ مرداد ۱۴۰۱ گزارشی مبنی بر وقوع سیل در روستای حبله رود شهرستان فیروز کوه اعلام شد و جاری شدن سیل جاده های منتهی به حبله رود را مسدود کرد، خانه های زیادی تخریب شد و در این سیل ۱۵ نفر از روستاییان روستای مزداران شهرستان فیروز کوه جان خود را از دست دادند و پس از گذشت ۱۲ روز از زمان وقوع سیل آخرین مفقودی پیدا شد.

شهرستان فیروزکوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.