بوشهر - ایرنا - رئیس مرکز فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امروز به سبب بمباران تبلیغاتی وسیع جریان غرب علیه جمهوری اسلامی به نوعی جنگ جهانی رسانه‌ای علیه کشورمان شکل گرفته است.

محراب کیانی با اشاره به برگزاری چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان بوشهر روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به دلیل حضور پررنگ فضای مجازی در بخش‌های مختلف که زندگی بدون این فضا را غیر قابل تصور کرده است؛ در این شرایط باید دانش و سواد حوزه رسانه روز به روز افزایش یابد.

وی اظهارداشت: افزایش دانش سواد رسانه منجر به این می شود که نرم افزار ذهنی ما برای تحلیل داده‌ها آماده و سره از ناسره تشخیص داده می‌شود. 

کیانی افزود: نوجوان و جوان ما که در این فضا زیست می‌کند باید با افزایش میزان سواد رسانه برای زندگی در حوزه فضای مجازی آماده شود چون فردی که در دنیای جدید بدون سواد فضای مجازی زندگی کند به یک موجود دست و پا بسته در برابر رسانه‌ها تبدیل می‌شود.

وی یادآورشد:برپایی رویدادهای مختلف در حوزه فضای مجازی؛ نوجوانان و جوانان را برای زیستن بعنوان یک موجود فعال در فضای مجازی آماده می‌کند. 

رئیس مرکز فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امروز سواد رسانه بخش‌های مختلفی دارد و یکی از بخش‌های آن افزایش توانمندی‌های فنی جوانان، نوجوانان و حتی کودکان در حوزه فضای مجازی است.

وی بیان کرد: برگزاری رویدادهای مختلف تولید محتوا باعث می‌شود جوانان و نوجوانان بتوانند از بستر فضای مجازی افزون بر کسب درآمد، به فردی هنرمند و شخصیتی اثر گذار تبدیل شوند.

کیانی یادآورشد: با برگزاری رویدادهای مختلف در فضای مجازی استعداد و توانمندی بچه های این سرزمین شناخته و باعث می‌شود این افراد خود را برای زیست مجازی و انجام کارهای بزرگ آماده کنند.

به گفته کیانی رها کردن جوانان و نوجوانان در فضای مجازی آنها را به موجودات دست و پا بسته ای که تسلیم رسانه‌ها شده و هر روز همانند خارهای بیابان با هر بادی به سمتی حرکت می‌کنند تبدیل می‌شوند این درحالی است که با توانمند شدن آنها، پاهای آنها در فضای مجازی مستحکم و ریشه‌های آنها در اعتقادات، اندیشه‌های دینی و میهنی مستحکم و از اعتقادات و اندیشه‌های خود در این مسیر دفاع می‌کنند.

رئیس مرکز فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت:دنیای رسانه  قدرتمند است که صاحبان رسانه ها افکار و اندیشه‌های خود را ترویج می‌دهند و ما هستیم که با سواد رسانه باید از بین اخبار صحیح و غلط اخبار درست را بشناسیم.

چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان بوشهر در بخش‌های پویانمایی، بازی‌های موبایلی، نرم‌افزارهای موبایلی، کلیپ و پوستر به مدت سه روز  ۲۵ تا ۲۷ آبانماه در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود.