گچساران- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سالجاری حکم قلع و قمع و رفع تصرف بیش از ۲۷۵ هکتار از اراضی ملی در مناطق مختلف این استان اجرا و با صدور احکام قضایی از دست ۳۳۳سودجو خارج شد.

سرهنگ محمد داور روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان اراضی ملی ۱۲۰ هکتار رفع تصرف و ۱۵۵ هکتار قلع و قمع شد.

وی تصریح کرد: با هوشیاری و پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان این افراد متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و حکم قطعی برای آنان صادر شد.

سرهنگ داور اظهار داشت: حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از هرگونه تخریب و عرصه های منابع طبیعی و مبارزه با زمین خواری از مهم ترین وظایف سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور است و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان  با اجرای قاطعانه اینگونه احکام از هرگونه تجاوز و تخریب اراضی جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه با متخلفانی که بدون مجوز قانونی اقدام به رفع تصرف زمین های ملی کنند، برخورد  خواهد شد افزود: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

کشف ۳۱ هزار کیلوگرم هیزم و زغال در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۳۱ هزارو ۳۸۲ کیلوگرم زغال و هیزم قاچاق در مناطق مختلف این استان کشف شد.

داور گفت: از این میزان محصولات جنگلی کشف شده ۲۱ هزارو ۵۸۰ کیلوگرم هیزم قاچاق و ۹هزارو ۴۶۹ زغال قاچاق بوده است.

۱۶۳ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی کهگیلویه و بویراحمد امسال طعمه حریق شد

 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۹ فقره آتش سوزی با وسعت ۱۶۳ هکتار در عرصه های جنگلی و مرتعی  مناطق مختلف این استان اتفاق افتاد.

 وی بیان کرد: این میزان جنگل و  مراتع در مناطق کوه لار، کاکان، منطقه آب گاون روستای صنوگان و ارتفاعات کوه " سِمِر"  رخ داد.

سرهنگ داور با اشاره به کاهش ۹۰ درصد آتش سوزی در استان در سالجاری گفت: سال گذشته ۳۴  فقره آتش سوزی به مساحت یکهزارو ۵۵۰ هکتار در عرصه های جنگلی زیر پوشش این اداره کل رخ داد.

سرانه جنگل های کهگیلویه و بویراحمد ۱.۲۵ هکتار است که بیشترین سرانه این سرمایه خدادادی را در کشور داراست. 

 بیش از ۸۷۶ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۸۰ درصد آنها را جنگل های بلوط تشکیل می دهد.