اردبیل-ایرنا- مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با بیان اینکه در بین استان‌های کشور اردبیل بالاترین سرانه آرد را دارد، گفت: ماهانه ۱۶ هزار تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود.

علی نوبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سرانه آرد استان را ۱۲.۷۰ کیلوگرم اعلام کرد و اظهار کرد: دلیل اصلی بالا بودن سرانه آرد در استان استفاده بیشتر مردم از نان سنتی و نبود مصرف نان صنعتی است.

وی با بیان اینکه ماهانه ۱۶ هزار تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود، اظهار کرد: دو هزار و ۵۸۳ واحد نانوایی در استان اردبیل فعال هستند و همه این واحدها به کارتخوان‌های جدید متصل شده اند.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با بیان اینکه طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان هنوز به طور کامل اجرا نشده است، گفت: اجرای طرح زمانی است که آرد ارائه شده به واحدهای نانوایی به قیمت تمام شده عرضه شود.

وی با تاکید برلزوم اجرای کامل هوشمند سازی یارانه آرد و نان اظهار کرد: تا زمانی که هوشمند سازی یارانه آرد و نان در کشور اجرا نشود نصب کارتخوان جدید در نانوایی‌ها هیچ تاثیری در کیفیت پخت، رعایت زمان پخت و کاهش صف‌های طولانی ندارد.

نوبخت با بیان اینکه نانوایی‌ها ملزم به رعایت ساعت پخت اعلام شده هستند افزود: شهروندان می‌توانند عدم رعایت ساعت پخت و هرگونه تخلف دیگر را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی اظهار کرد: سیاست مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدامی موثر و تصمیمی راهبردی برای تحقق عدالت اجتماعی، حمایت از دهک‌های پایین جامعه، مبارزه با فساد، رانت و اصلاح ساختار اقتصادی زنجیره گندم، آرد و نان است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل اظهار کرد: آرد مورد نیاز نانوایی‌های استان به اندازه کافی تامین شده و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.

نوبخت از فعالیت شبانه روزی ۱۷ واحد نانوایی در اردبیل خبر داد و گفت: این واحدها در نقاط مختلف اردبیل بصورت شبانه روزی فعال هستند تا شهروندان نان مورد نیاز خود را به سهولت تامین کنند.