همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: ۸۸ هزار متر مربع بهسازی معابر (پیاده‌رو سازی) با ۴۹۵ میلیارد ریال اعتبار در طول یکسال گذشته به همت مجموعه مدیریت شهری انجام شده است.

سید مسعود حسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرداری توجه ویژه ای به پیاده‌رو سازی دارد اظهار داشت: عملیات مناسب‌سازی معابر اعم از بهسازی، پیاده‌روسازی و اصلاح هندسی در مناطق مختلف شهر همدان با هدف تسهیل در رفت‌وآمد و بهبود سیمای شهر اجرا شده است.

وی تصریح کرد: طبق آمارها ۳۰ هزار متر مربع در منطقه یک با ۲۰۰ میلیارد ریال، ۳۳ هزار متر مربع در منطقه ۲ با ۱۱۰ میلیارد ریال، هشت هزار و ۹۶۰ متر مربع در منطقه سه با ۷۰ میلیارد ریال و ۱۵ هزار و ۹۰۰ متر مربع در منطقه چهار با  ۱۱۶ میلیارد ریال پیاده‌رو سازی انجام شده است.

شهردار همدان تامین امنیت شهروندان هنگام عبور و مرور از معابر را از مهمترین وظایف شهرداری ها برشمرد و اظهار داشت: بهسازی، بازسازی، ساخت و استاندارد سازی پیاده روها با هدف حفظ امنیت و آرامش شهروندان به خصوص معلولان، جانبازان، سالمندان و نابینایان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه پاسخگویی و تامین نیازها و رضایتمندی شهروندان در سرلوحه مجموعه مدیریت شهری قرار دارد لذا شهرداری همدان تلاش دارد پیاده‌رو های استاندارد را برای تقویت تعاملات مثبت بین شهروندان اجرا کند.