تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

همدان- ایرنا- تنور حواشی و اتفاق‌های خارج از میدان رقابتی در همدان طی روزهای گذشته بازتاب گسترده در محافل ورزشی داشته و سوژه جامعه ورزش شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ورزش همدان هر اندازه که در میادین مختلف ملی و فراملی در ریل موفقیت قرار دارد اما همواره درگیر چالش‌ها و حواشی مختلف است.

حاشیه در ورزش امری طبیعی تلقی می‌شود و اطلاع از حواشی برای مخاطبان به خصوص دوستداران ورزش جذابیت خاصی دارد و البته بیان این حواشی‌ها و پرداختن به آن می‌تواند مسیر سرعت بخشیدن به حل مشکلات و دغدغه‌ها را نیز هموار سازد.

با گذشت ۱۲۷ روز از سرپرستی «علی حقیقی» در اداره ورزش و جوانان استان همدان، حکم مدیرکلی وی از سوی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان کشور ابلاغ شد تا از این پس بتواند نسبت به جابجایی و تغییرات در پست‌های سازمان مدیران زیرمجموعه دستگاه ورزش و جوانان اختیار لازم را داشته باشد.

همچنین علی محمد عنایتی اکمل مدیرعامل و مدیر حراست سابق شرکت سیاحتی علیصدر به عنوان مسئول جدید حراست اداره کل ورزش و جوانان همدان جانشین علی حقیقی مسوول قبلی این حوزه حراستی شد.

امیر مهدی دهقان دروازه بان اهل تویسرکان همدان به تیم امیدهای پرسپولیس تهران پیوست. این دروازه بان جزو نخبه‌های طرح استعدادیابی فوتبال همدان به شمار می‌رود.

دوندگان صاحب نام ملی و بین المللی دو ومیدانی همدان نسبت از حمایت نکردن مسئولان اجرایی از قهرمانان این رشته انتقاد داشته و مدعی بودند که مدال‌های آن‌ها به چشم نمی‌آید.

بهاره سیفی نهاوندی تنها داور فوتبال بانوان همدان به عنوان کمک داور اول روز گذشته دیدار دوستانه تیم‌های ملی بانوان ایران و بلاروس را در ورزشگاه آرارات تهران قضاوت کرد.

فامنین با گذشت نزدیک به ۲ دهه تبدیل شدن به شهرستان، همچنان بدون اداره ورزش و جوانان است و به صورت دفتر نمایندگی اداره می‌شود. براساس آخرین آمارهای اعلام شده فامنین به لحاظ زیرساخت ورزشی در بین ۳۱ شهرستان محروم کشور قرار دارد.

ورزش محلات همدان با قدمت ۲۰ ساله، امسال با بی‌توجهی مدیریت شهری به عنوان متولی مواجه شد و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از برگزاری آن سرباز زد. سال گذشته بیش از چهار هزار ورزشکار در این رویداد شرکت داشتند.

فعالیت شطرنج میانسال‌ها در فضای سبز آرامگاه بوعلی سینا شهر همدان بازتاب گسترده‌ای داشته است. امیرعرفان هاشمی دبیر فدراسیون شطرنج کشور دورهمی شطرنج این رده سنی در یکی از میادین تاریخی شهر همدان را بسیار جالب توجه دانست و اظهار داشت: این فعالیت می‌تواند در توسعه همگانی ورزش شطرنج کمک بسیاری داشته باشد.

با وجود اینکه در دوره‌های گذشته جام جهانی شهرداری اقدام به پخش مسابقات به صورت مستقیم از تلویزیون‌های شهری و حتی جانمایی برای پخش بازی‌ها در برخی مناطق روباز می‌کرد، امسال در کمتر از چند روز مانده به جام جهانی قطر، خبری از این برنامه عمومی نیست.