بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرگفت: امروز جهان استکبار برای تخریب هویت دینی و ملی به ویژه جوانان تهاجم رسانه ای طراحی کرده که در این شرایط ایجاد خط مقاومت دفاع مقدس رسانه ای در حوزه مجازی و دیجیتال ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه درچهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان بوشهر افزود: امروز باید با ایجاد سپاه مقاومت رسانه ای و دیجیتال با طراحی‌های دقیق، آموزش، خلاقیت، مهارت، توانمندی تولید محتوا، عرضه قوی در عرصه پدافندی و آفندی (دفاع و تاثیرگذاری ) در این حوزه حاضر شویم.

وی تاکیدکرد: در شرایطی که دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی تهاجم رسانه‌ای ادراکی ایجاد کرده است باید هر ایرانی یک افسر قوی و حماسه آفرین عرصه رسانه و دیجیتال باشد و ضمن مقاومت باید به تبیین حقایق بپردازد .

صفایی بوشهری اظهارداشت: باتوجه به اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی و بر پایه هویت دینی و ملی استوار است دشمن می‌داند با تهاجم اقتصادی ایران به سمت اقتصاد مقاومتی با آپارتاید علمی به سمت رشد فراینده علمی، با تهاجم فرهنگی شهیدان سلیمانی و حججی ها رشد می کنند و در تهاجم سیاسی با طراحی فتنه ۸۸ برای تهدید نظام این تهدید به فرصت تبدیل می شود به همین دلیل آنها با ابزار و تهاجم نرم رسانه ای در حوزه دیجیتال و سیستم الکترونیک رسانه با مرکزیت خارج از ایران این بار هویت دینی و ملی ملت ایران را نشانه گرفته اند.

وی یادآور شد: در همین ارتباط دشمن با ایجاد تشکیک در مبانی، تخریب دین و ایجاد اسلام آمریکایی و انگلیسی (اسلام جایگزین) هوینی دینی را هدف گرفته تا به این وسیله مردم به خصوص جوانان  و نوجوانان دچار اختلال در ساختار شوند.

صفایی بوشهری گفت: امروز دشمن در تلاش است ابتدا هویت دینی و پس از آن هویت ملی را از مردم بگیرد و این مفهوم را القا کند که ایران و ایرانی نمی تواند تمدن آفرین و پروژه پیشرفت را طراحی، تولید و بازتولید داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای این طراحی حلقه اجرا را رسانه (۱۰ درصد رسانه مکتوب و ۹۰ درصد رسانه دیجیتال و فضای مجازی) قرار داده است.

رئیس مرکز فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان بوشهر ۱۲۰ نفر از  نوجوانان و جوانان این استان در رده های سنی  ۱۲ تا ۴۰ سال شرکت کرده اند.

محراب کیانی افزود: این رویداد در بخش‌های پویانمایی، بازی‌های موبایلی، نرم‌افزارهای موبایلی، کلیپ و پوستر به مدت سه روز به‌صورت شبانه‌روزی از امروز ۲۵ تا ۲۷ آبان ماه در حسینیه عاشقان ثارالله درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: موضوع چهارمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال استان بوشهر در کنار ۲ موضوع ملی، بیشتر بومی و برگزیدگان این ‌رویداد ضمن معرفی به جشنواره ملی که به میزبانی تهران برگزار می‌شود، در تولید محصول از آنان حمایت می‌شود.

کیانی گفت: چهارمین رویداد محتوای دیجیتال در استان بوشهر با مشارکت موسسه فرهنگی هنری شهرداری بوشهر، جهاد دانشگاهی، شرکت توزیع نیروی برق، نیروگاه اتمی، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش و حوزه هنری برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر استعدادیابی، پرورش و شناسایی نخبگان این حوزه، سازماندهی و انسجام بخشی به تیم‌های تولید محتوا، استفاده از ایده‌ها و طرح‌های نو و حمایت از آنان را از هدف‌های برگزاری این رویداد عنوان کرد.

وی همچنین بر ضرورت ارتقا و رشد توانمندی‌های فنی و خلاقانه نیروهای مردمی در عرصه تولید محتوای بسیج، شناسایی استعدادهای برتر مردمی در حوزه تولید محتوای دیجیتال با هدف اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد کسب‌ وکارهای مجازی و دیجیتال بومی را  از دیگر هدف‌های برگزاری چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج ذکر کرد.

کیانی با بیان اینکه در بخش تولیدات فاخر و گروه‌های موفق بیش از ۲۰ گروه و در بخش انفرادی صدها نفر اقدام به تولید محصولات می کنند گفت: فضای مجازی بستر آزادی است که افراد مختلف نسبت به تولید محتوا در آن اقدام می‌کنند.

رئیس مرکز فضای مجازی سپاه استان بوشهر گفت: ظرفیت جوانان این استان در تولید محتوا در بستر فضای مجازی مطلوب است و تلاش می‌شود این افراد پس از تولید این محصولات رها نشده و نقش آنان در فضای مجازی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.