تهران- ایرنا- عضویت در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان تا اول آذر رایگان شد.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به دنبال تقاضای متعدد استان‌ها مبنی بر درخواست عضویت رایگان کودکان و نوجوانان به‌ویژه برای مناطق کم‌برخوردار، ثبت‌نام رایگان کودکان ۶ ساله (کلاس اول ابتدایی) تا ۱۷ ساله از دیروز (۲۴ آبان) همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار آغاز و تا اول آذر ۱۴۰۱ در سامانه کانون پرورش فکری ادامه می‌یابد.

اعضای کتاب‌خانه‌های کانون با این ثبت‌نام می‌توانند به‌مدت یک‌سال به‌صورت آزاد و در ساعات فراغت خود به مراکز کانون مراجعه کنند، کتاب به امانت بگیرند و آن را در سالن کتاب‌خانه مطالعه کنند یا به خانه ببرند. همچنین می توانند از فعالیت‌ها و کارگاه‌های عمومی کانون مانند کتابخوانی، قصه‌گویی (خوب شنیدن و خوب گفتن)، شناخت سرزمین، مفاخر، مشایخ، مشاغل و وقایع و دیگر فعالیت‌ها استفاده کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۵۷ سال سابقه و دارا بودن بیش از هزار مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و پستی به خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار می‌پردازد.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۱ تا ۲۷ آبان در سراسر کشور در حال برگزاری است.