تهران- ایرنا- رویداد ایده‌پردازیِ جشنواره کتاب و رسانه، همزمان با روز «کتاب، رسانه و زبان فارسی» با ارائه ایده‌ها در حضور داوران به ایستگاه پایانی رسید. در این جلسه، شرکت‌کننده‌گان ایده‌های خود همچون ایجاد شبکه اجتماعی کتاب و برنامه استندآپ کمدی کتاب را معرفی کردند.

به گزارش ایرنا از ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، آیین اختتامیه رویداد ایده‌پردازیِ تولید محتوای رسانه‌ای در جشنواره کتاب و رسانه، چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه ۱۴۰۱ همزمان با روز کتاب، رسانه و زبان فارسی با معرفی ایده‌های برتر برگزار شد.

مسعود نقاش‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما، محمدحسین ظریفیان ‌یگانه مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی شیخ صراف سردبیر خبرگزاری کتاب ایران، میکائیل دیانی معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران، مجید صحاف مدیر شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب و احسان عسگری مدیر مرکز رسانه‌ای شیرازه، داوران این رویداد بودند.

طیف متنوعی از ایده‌ها

شهاب دارابیان، روح‌الله رفیعی چرمهینی، سمیرا قنبری، میلاد روشنی، حسین خوش‌گفتار، ایلیا فیضی، رویا حسینی، محمدامین خلیفه شوشتری، رضا سربخش، محمدقلی میناوند، امیرحسین میرزایی و مریم کشاورز مسعودیان، ۱۲ شرکت‌کننده حاضر در مرحله پایانی این رویداد بودند که برای ارائه ایده‌های خود در حضور داوران، سه دقیقه فرصت داشتند.

ایده‌های شرکت‌کنندگان در طیف متنوعی از قالب‌ها از ایجاد شبکه اجتماعی کتاب تا برنامه استندآپ کمدی کتاب تعریف شده بود که توسط داوران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایده‌های منتخب به مرحله تولید می‌رسند

سیاوش صلواتیان با یادآوری این مطلب که صاحبان ایده در حوزه‌ رسانه و کتاب به واسطه انتشار فراخوان این جشنواره شناسایی شده‌اند، گفت: صاحبان ایده در قالب این رویداد، ایده‌های خود را با ما به اشتراک گذاشتند. این ایده‌ها پالایش و برای صاحبان ایده‌های منتخب، کارگاه‌هایی برگزار شد.

دبیر بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه با بیان این‌که صاحبان ایده‌ها سه‌شنبه (۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱) برای کیفیت‌بخشی به ایده‌های خود گردهم آمدند، افزود: در قالب جلسات کارگاهی، راهبران به صاحبان ایده‌ها کمک کردند ضمن رفع نقایص این ایده‌ها، آن‌ها را پخته‌تر و خلاقانه‌تر کنند.

صلواتیان بیان کرد: ایده‌های منتخب هیأت داوران، با حمایت و سرمایه‌گذاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران به مرحله تولید خواهند رسید.

دبیر جشنواره کتاب و رسانه همچنین گفت: برقراری ارتباط میان صاحبان ایده‌ها و نهادهای حامی، کشف ایده‌های جدید برنامه‌سازی و استعدادهای خلاق کنشگری رسانه‌ای ازجمله اهداف برگزاری این رویداد هستند. این اقدام سبب می‌شود تا صاحبان ایده، ضمن ارتباط با حامیان برای ایده‌پردازی و تولید محصول ترغیب شوند و بدین ترتیب زمینِ بازی کنشگری رسانه‌ای در حوزه کتاب، وسیع‌تر شود.

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار ما همانیم که می‌خوانیم از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.