بجنورد -ایرنا- فرماندار شیروان در خراسان شمالی گفت: ۱۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ثبت نام کردند و هفت هزار و ۱۸۸ نفر واجد شرایط شدند.

دولت اسماعیل زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمینی به مساحت ۸۵ هکتار برای ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی واقع در ابتدای ورودی میدان معلم شیروان تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر زمین های اطراف شهر شیروان کاربری کشاورزی دارند و به دنبال مکانی مناسب برای مردم جهت ساخت و سرمایه گذاری بودیم که میدان معلم انتخاب شد و اقدامات و مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی اخذ شد و در مرحله صدور سند قرار دارد.

فرماندار شیروان با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ نفر از مجموع تقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مبلغ اولیه را واریز کرده اند، افزود: سهمیه شهرستان از این طرح ساخت ۶ هزار و ۹۰۰ واحد در طی چهار سال است.

وی ادامه داد: ساخت واحدهای مسکونی جدید در این طرح با زیربنای ۹۰ متر مربع برای هر طبقه و به هر متقاضی تسهیلات بانکی سه میلیارد ریالی با آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریال تعلق می گیرد.

اسماعیل زاده با بیان اینکه برای مسکن مهر کوی وحدت شیروان، هزار و ۷۲۰ واحد تعریف شده است، افزود: تاکنون هزار و ۲۳۰ واحد به متقاضیان تحویل داده شده است و دیگر واحدهای مسکونی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی گفت: همچنین پروژه ۴۸ واحدی مسکن ملی با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی، ۶۰ واحدی تعاونی کارگران نانوایان و ۵۴ واحدی شرکت مهر اتحاد نیز با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شیروان با حضور مسئولان کشوری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در نیمه اول فروردین ماه جاری آغاز شد.

واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن زنان بالای ۳۵ سال، مردان مجرد بالای ۲۳ سال و زنان خودسرپرست دارای فرزند هستند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.