قزوین - ایرنا - فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: یک هزار و ۸۳۶ برنامه به مناسبت هفته بسیج در سطح این استان با حضور و مشارکت پایگاه‌ها و اقشار مردم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  ایرنا، سردار رستمعلی رفیعی آتانی روز چهارشنبه در نشست خبری که در آستانه هفته بسیج در سالن جلسات فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، افزود : نهاد انقلابی و اسلامی بسیج برگرفته از بطن و متن مردم است که با تدبیر تاریخ ساز و آینده نگرانه امام خمینی (ره) در آذر ۵۸ تاسیس شد.
وی با بیان اینکه بسیج یک نیروی مردمی است که در تمام عرصه‌های سخت انقلاب با هوشمندی تمام وارد عمل شده و توطئه دشمنان را نقش بر آب کرده است، اظهار داشت : نیروهای بسیج همواره مکتبی، انقلابی و مردمی هستند.
سردار رفیعی آتانی تصریح کرد : ایام الله و رویداد های مختلفی که در کشور نکو داشته می شود تنها بهانه ای است که در خصوص تبیین راه انقلاب سخن بگوییم.
این فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیج از بدو انقلاب اسلامی از عزت و کیان نظام دفاع کرده است، افزود : بسیج نماد تلاش، جهاد، شهادت، از خودگذشتگی و بصیرت است.
وی فرهنگ بسیجی را در گرو روحیه ایثار و ایمان دانست و خاطر نشان کرد: بسیجی در هر مقطع و مکانی که باشد به دنبال رفع نیازهای کشور و انقلاب است.
سردار رفیعی آتانی، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی را رسالت همیشگی بسیجیان دانست و افزود: بسیجیان دل در گرو انقلاب دارند و برای پیشرفت و آبادانی و عزت کشور از جان و مال خود مایه می‌گذارند.
وی در صحنه بودن، مقاومت، ایثار و فداکاری را از شاخصه‌های مهم بسیجیان برشمرد و ادامه داد:  جلوه‌های شاخص های بسیجیان حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب از دفاع مقدس گرفته تا انزجار از دشمنان و کمک های مردمی در دوران کرونا است.
این مسوول با اشاره به حوادث اخیر، اضافه کرد : بسیجیان، بدون منت و گمنام در کنار برادران فراجا در حوادث اخیر آرامش را به جامعه بازگرداندند و توهین به آنها جفایی است که بر پیکره بسیج وارد شد.
سردار رفیعی آتانی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های پزشکی، نانوفناوری و دانش هسته‌ای، افزود: امروز بانوان ما باورهای عمیقی به مبانی دینی و اسلامی دارند و آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید بدانند که نمی‌توانند قشر جوان را از ما گرفته و به اردوی خود محلق کنند.
وی تاکید کرد :همه تلاش آمریکایی‌ها برای این است که ایران قوی و مستقلی در کار نباشد چون آنها با هر دولت و ملت مستقلی در دنیا مخالف هستند.
فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد : دشمن در طول اغتشاشات اخیر، با همکاری تمامی احزاب از جمله کوموله و دموکرات جنگ ترکیبی جدیدی را علیه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی رقم زدند.
وی خاطر نشان کرد : بسیج و سپاه، معتمد مردم ایران است و همواره در همه میدان‌ها حضور دارد و تا رسیدن به قله پیشرفت، دست از تلاش برنمی دارد.
سردار رفیعی آتانی با اشاره به اینکه میانگین سنی افراد اغتشاشگر در استان ۱۶  تا ۲۱ سال بود، افزود: آن دسته از افرادی که ناآگاهانه در اغتشاشات حضور یافتند و فریب دشمنان را خوردند به جمع مردم برگشتند.
وی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه ها در استان، تصریح کرد: فضای رسانه ای استان را زبان صادق و دغدغه مند برای مردم می دانستم اما متاسفانه در حوادث اخیر برخی از آنها خط و ربط خود را تغییر ندادند و این روزها که روز حادثه مردم بود در کنار مردم نبودند.
وی یادآور شد: از ابتدای انقلاب تا امروز بسیج همه توان خود را صرف حفاظت از انقلاب و پیروی از فرامین رهبری معظم جمهوری اسلامی کرده است.
سردار رفیعی آتانی افزود: در این جنگ رسانه‌ای در کنار مردم قرار داریم و معتقدیم در یک فضای آرام می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم و برای حل مشکلات کشور هیچگاه دست به سوی دشمنان دراز نمی‌کنیم.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برنامه های هفته بسیج گفت: همزمان با هفته بسیج ۳۰ پروژه خدمت رسانی و زیرساختی افتتاح می‌شود و همچنین برگزاری هفت کارگاه اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش بنیان و برپایی رزمایش نهضت کمک مومنانه با اهدای بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی از جمله برنامه‌های هفته بسیج در استان قزوین است.