ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وجود صدها طرح نیمه تمام در استان گفت: اتمام این طرح‌ها در دستور کار جدی مسوولان اجرایی بوده و در این مسیر، برای جذب سرمایه گذاری نیز تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع مردم شهر نازک در شهرستان پلدشت افزود: با توجه ویژه به اتمام طرح‌های نیمه تمام، در راستای رسیدن استان به جایگاه اصلی خود در کشور تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: چهار بانده کردن محور ایواوغلی به سمت بازرگان از اولویت‌های توسعه آذربایجان غربی و راه‌های استان است که باید در سریع‌ترین زمان عملیاتی شده و به اتمام برسد.

وی همچنین از اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه برای توسعه بخش‌های عمرانی و ارتقای شاخص‌های سرمایه گذاری در آذربایجان غربی در سفر اخیر رییس جمهور به استان خبر داد و ادامه داد: از این میزان، ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۳۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به سفرهای شهرستانی در راستای توجه ویژه به مناطق مختلف استان اظهار کرد: بررسی مسایل و مشکلات مردم و شناسایی ظرفیت‌های مناطق از جمله اهداف این سفرها است.

معتمدیان گفت: با انجام این سفرها سعی داریم تا ضمن حل مشکلات، بتوانیم مردم مناطق مختلف را از مزایای ویژه شهر و دیار خود بهره مند کنیم.

وی، ظرفیت‌های شهرستان پلدشت را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: یکی از مهمترین ظرفیت‌های این خطه، بخش کشاورزی است که باید زمینه بهره‌مندی کشاورزان از ظرفیت آب رود ارس برای بهره برداری بهتر در این حوزه فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این سفر از سد کرم آباد پلدشت که یکی از ۱۴ سد استان است، بازدید و  بر تسریع در اتمام این سد تاکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی در آغاز هفدهمین سفر شهرستانی خود، صبح پنجشنبه وارد پلدشت در شمال این استان شد و در بدو ورود با حضور در مزار شهدای این شهرستان، به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

معتمدیان روز پنجشنبه در مزار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در شهر پلدشت حاضر شد و با نثار گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت، در این آیین محمد علی پور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی و مسوولان شهرستانی نیز حضور داشتند.

دیدار با خانواده معظم شهدا و مردم بخش‌ها، شهرها و تعدادی از روستاهای شهرستان پلدشت، بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و تجارت بین‌الملل این شهرستان و تصمیم گیری برای افزایش این ظرفیت و رفع موانع موجود در این زمینه، بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقلی، بازدید و بررسی وضعیت پروژه‌ها و واحدهای مشکل دار، نشست با دهیاران، برگزاری میز ارتباطات مردمی در محل جامع شهرستان پلدشت، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از برنامه های این سفر یکروزه است.

معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جریان این سفر ضمن دیدار با خانواده معزز شهید «محمدرضا محسنی زاده» از آنها قدردانی و دلجویی کرد.

در این سفر که اعضای شورای برنامه ریزی تو توسعه استان نیز حضور دارند تا ظرفیت‌های اقتصادی و تجارت بین‌الملل در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص افزایش این ظرفیت و رفع موانع موجود در این زمینه تصمیم گیری شود.
قرار است معاونین استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز از زیرساخت‌های حمل و نقلی، بازدید و بررسی وضعیت پروژه‌ها و واحدهای مشکل دار بازدید کرده و با دهیاران نششست داشته باشند، برگزاری میز ارتباطات مردمی در محل مسجد جامع شهرستان پلدشت، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از دیگر برنامه‌های این سفر است.

استاندار آذربایجان غربی طی کمتر از یک سال گذشته در ۱۷ شهرستان استان حضور یافته و با مردم این شهرستان‌ها به گفت وگو  نشسته و همچنین مصوبات قابل توجهی هم برای توسعه مناطق مختلف استان داشته است.