به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی اسماعیل بگی روز شنبه در مراسم رونمایی از تاکسیونهای جدید شهرداری تهران با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار دستگاه ون فعال داریم، گفت: امیدواریم بتوانیم تعداد ونها را به پنج هزار دستگاه افزایش و فشار موجود بر ناوگان اتوبوسرانی را کاهش دهیم که امیدواریم تا سال آینده بتوانیم دو هزار دستگاه ون را اضافه کنیم.
وی با بیان اینکه امروز شاهد ورود ون های جدید به ناوگان حمل و نقل تهران هستیم، گفت: تاکسی های چهار نفره و اتوبوس های ۴۰ نفره در تهران فعالیت می کنند و فاصله جدی بین این دو دستگاه وجود دارد.
اسماعیل بگی با بیان اینکه از سال ۸۶ تعداد هفت هزار ون چینی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شد، افزود: ما توانستیم خودروهای تاکسی چهار نفره را نوسازی کنیم اما افقی برای نوسازی ونها نداشتیم و قطعات موردنیاز در دسترس نبود و مشکل جدی ایجاد می کرد که راندمان این بخش را کاهش می داد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه امروز با تلاش تولید کنندگان داخلی شاهد جایگزینی خودروهای جدید هستیم، تاکید کرد: این ونها موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم خواهد کرد این دستگاهها با قیمت بسیار مناسب تحویل داده خواهد شد.
تارا تاکسی میشود/ کل تاکسی های فرسوده پایتخت در ۵ سال نوسازی می شود
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم گفت: قرار بر این است که یک شرکت خصوصی تاکسیرانی با مجوز سازمان تاکسیرانی شهر تهران راهاندازی شود که به صورت شرکتمالکی بوده و تمام خودروهای آن دنده اتوماتیک خواهد بود که شروع به کار شرکت با خودروی تارا است.
مهدی خطیبی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید دانشبنیان در ایران خودرو مورد توجه قرار گرفت، افزود: شاهد رشد کیفیت در تولیدات هستیم و حداقل ۵۰ درصد رشد کیفی را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه بدون شک یکی از مولفههای اصلی قدرت در نظام اقتصادی و اجتماعی کشور، حوزه حمل و نقل عمومی است،اظهارداشت: بین توسعه اقتصادی و توسعه حمل و نقل ارتباط خطی وجود دارد و باید به آن توجه کرد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو ادامه داد: برای کارآمدی ناوگان تاکسیرانی باید مدیریت چالاک و دانشمحور را داشته باشیم که اتفاقات مثبت و رو به جلو را در تاکسیرانی شاهد هستیم، تاکسیهای به روز و تاکسیرانان مجرب از دیگر عوامل کارآمدی تاکسیرانی هستند.
وی با بیان اینکه خدمات پس از فروش کالا یکی دیگر از عوامل توسعه تاکسیرانی است، افزود: هرچه از راننده مالکی به سمت شرکت مالکی برویم خروجی بهتری از سیستم تاکسیرانی خواهیم داشت.
به گفته خطیبی، باید خدمات با کیفیت و ۲۴ ساعته در حوزه تاکسیرانی کشور ارائه دهیم که علاوه بر این کیفیت خودروهای تاکسی نیز مورد اهمیت است و باید تمام تاکسیهایی که در شهر تهران استفاده میشود، باید به سمت استفاده از دنده اتوماتیک رفت و ما میتوانیم این اقدام را انجام دهیم و ظرفیت آن در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه می توانیم در برنامه پنج ساله کل تاکسیهای تهران را نوسازی کنیم، افزود: ما به شرکتهای واقعی تاکسیرانی نیاز داریم به طوری که رانندگان بر اساس قراردادهایی با این شرکتها فعالیت کنند و بر همین مبنا میتوانیم مدیریت مناسبی در این زمینه داشته باشیم.
مدیرعامل ایرانخودرو با بیان اینکه ۷۸ هزار دستگاه تاکسی در تهران وجود دارد، گفت: سطح کیفی و ساختاری این خودروها را تا پنج سال آینده میتوان تغییر داد که البته ما نهایت تلاش خود را میکنیم به تعهدات و قراردادها پایبند باشیم و در حد اعلای کیفیت تولیدات را تحویل دهیم.
خطیبی با بیان اینکه اولین تاکسی لند با همکاری شرکت سایپا راهاندازی خواهد شد، گفت: تمام خدمات مرتبط با تاکسیها در این فضا ارائه میشود.
بهره برداری یک هزار و ۵۰۰ متر فضای سبز در پایتخت/ ۷۰ درصد جابجایی ها با خودرو شخصی
شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه ۱۵ اسفندماه امسال هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در تهران به بهرهبرداری خواهد رسید، گفت: در جهت کاهش آلودگی هوا سوخت وسایل حمل و نقل عمومی نیز تغییر میکند.
علیرضا زاکانی با بیان اینکه فاصله ورود این ون ها به چرخه خدمت یک ماه است، افزود: وزارت کشور این دستگاه ون ها را برای کل کشور خریداری کرده و قدر السهم ما نیز واریز شده است. ابتدا ونهای زرد و سپس ونهای سفید وارد میشود. این نوسازی امکانی را برای رفاه و بهره مندی عموم مردم فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه باید امکانی را برای نوسازی کلی فراهم کنیم، گفت: تامین اتوبوس، مینی بوس، ون و تاکسی از خودروسازان داخلی مدنظر است و از سایر بخشها نیز بهره خواهیم گرفت تلاش میکنیم از تمام ظرفیت خودوروسازان داخلی استفاده کنیم و امیدواریم در توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در شهر تهران بتوانیم مشارکت داشته باشیم همچنین تاکید ما توجه به استفاده حداکثری از توان خودروسازان داخلی است.
شهردار تهران با بیان اینکه گسترش حمل و نقل عمومی نقش موثری در زمینه آلودگی هوا دارد افزود: حدود ۷۰ درصد جابجایی ها با خودروی شخصی است و خودروهای تک سرنشین و دو سرنشین زیادی را در سطح شهر شاهد هستیم ما باید به سمتی برویم که عمده مردم به سمت حمل و نقل عمومی حرکت کنند به طوری که در این مسیر باید ایجاد رفاه، آسایش و اطمینان خاطر را مدنظر قرار دهیم.
وی با اشاره به تغییر سوخت وسایل حمل و نقل عمومی به سمت الپیجی و برق برای کاهش آلایندگی نیز گفت: بخشی از اقدامات در این راستا نیز به توسعه فضای سبز باز میگردد، ۲ هزار و ۳۵۱ پارک در تهران به بهره برداری رسیده به طوری که چهار پارک در یک هفته گذشته افتتاح شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه هم و غم ما گره گشایی از زندگی مردم است، گفت: چهارشنبه های همدلی و اتحاد را نیز در توجه به درون سازمان خود و ۱۰۴ هزار از کارکنان شهرداری در قالب نیروهای رسمی و قراردادی داریم.
وی با بیان اینکه این ایام که ایام آشوب است از دشمن انتظاری جز دشمنی و نشستن بر روی زخم نداریم، گفت: امروز که همه دشمنان ما شامل آمریکا، بخشی از اروپا، غده نامشروع سرطانی منطقه یعنی اسرائیل و متحجرین منطقه به پرچمداری عربستان فکر کردند که می توانند انتقام از اسلام، مردم و رهبری بگیرند که البته مثل همه سنوات گذشته اشتباه کردند و تیر آنها به سنگ خورد؛ فرصتی برای ما است که به آن زخم ها بپردازیم، زمینه های مورد طمع آنها را از بین ببریم و نسبت به ارتقای سطح خدمتگزاری و پیشرفت و آبادانی شهر تهران اهتمام بالاتری داشته باشیم.
شهردار تهران تاکید کرد: امروز در حالی که دشمنان هدف تجزیه کشور را دارند ما باید بیشتر قدر هم را بدانیم و نسبت به وحدت و نوکری هموطنان خود تلاش بیشتری داشته باشیم ما حاضریم جان خود را بدهیم تا افراد معترض برای کشورشان کار کنند البته این جدا از آنهایی است که عامل دشمنان هستند اما عنصر احساسی نیاز به هدایت، ارتباط و تعامل دارد.
وی با بیان اینکه خودروهایی که امروز رونمایی می شود بسیار زیبنده و مناسب برای استفاده مردم است تاکید کرد: باید کم کم به سمت ون برقی برویم در این زمینه راه اندازی ایستگاه های شارژ در ۵۲ ایستگاه با همکاری مپنا در حال انجام است.
به گفته زاکانی، تا پایان امسال ۲۵ دستگاه سواری تارا به ما تحویل می شود که امیدواریم بعد از آن اتوبوس، ون و سواری برقی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بخش خارجی در مقطعی می خواست با واردات سرمایه گذاری کند و شبکه حمل و نقل ما را دست بگیرد، افزود: برای ما مهم است که سرمایه گذار داخلی و خودروسازان داخلی این شبکه را در دست بگیرند صندوق بازنشستگی، سازمان سرمایه گذاری و بانک شهر نیز می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.
زاکانی با تاکید بر اینکه باید به یک حمل و نقل ترکیبی و هوشمند برسیم تا مردم خودشان بسنجند که با کدام نوع حمل و نقل می توانند راحت تر به مقصد برسند، گفت: خاتمه این کارها شروعی برای رفع ترافیک و کاهش آلودگی البته در سطح خودش است، چرا که آلودگی ابعاد مختلفی دارد. امیدواریم بتوانیم دست به دست هم دهیم و بار مردم را به دوش بکشیم این افتخار ما است که پیام آور امید و نشاط و افقی روشن برای همه مردم به ویژه مردم تهران باشیم، چرا که کارهای انجام شده در تهران به سرعت الگو می شود.