سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: مسوولان اگر وظایف و کارشان را به درستی انجام دهند و شایسته خدمت باشند، بهانه به دست دشمنان و ضدانقلاب نمی‌افتد و امروز شاهد این جریانات نبودیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در مسجد جامع شهر دلبران از توابع شهرستان قروه اظهار داشت: عده‌ای جوان و نوجوان به واسطه نداشتن شغل و مسکن احساس ناامیدی کرده و فریب تبلیغات رسانه های دشمنان را می‌خورند که نشان از ضعف عملکرد ما مسوولان است.

وی تاکید کرد: وظیفه ما مسوولان این است که با کار درست و انجام صحیح وظایف، مشکلات موجود را برطرف کرده و بهانه را از دشمن بگیریم، چراکه جهاد تبیین در بستر کارآمدی مدیران قابل تحقق است.

استاندار کردستان با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور در بخش های مختلف برای دشمنان قابل تحمل نیست و حوادث اخیر به همین مسئله برمی‌گردد، افزود: کشورمان به واسطه موقعیت استراتژیک همواره مورد طمع و سواستفاده ابرقدرت‌ها بوده و از اینکه نظامی مستقل سر کار باشد، خشمگین هستند.

زارعی کوشا به مشکلات متعدد و تحریم‌های گسترده دشمنان ضد ملت و نظام اسلامی طی ۴۳ سال قبل اشاره داشت و ادامه داد: هر نظام دیگری بود با این همه فشار و مشکل، قطعا ساقط می‌شد اما جمهوری اسلامی به واسطه اینکه پشتوانه مردمی دارد، سر پا ایستاده و خواهد ایستاد.

وی بر لزوم تبیین پیشرفت‌های کشور و توطئه دشمنان برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: کسی منکر مشکلات به ویژه اقتصادی و معیشتی نیست که البته ریشه آن هم به خارج از کشور و تحریم‌های سنگین برمی گردد اما امروز به برکت کیاست رهبری قدرت جهانی هستیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه اگر توان نظامی نداشتیم اسراییل و آمریکا لحظه‌ای برای حمله به کشورمان درنگ نمی‌کردند، افزود: این قدرت و توان باید به درستی به نسل های جدید منتقل شود، چراکه امروز در جنگ رسانه‌ای چند وجهی و ادراکی قرار داریم.

زارعی کوشا ادامه داد: امروز شبکه‌های معاند و صعودی در رسانه های خود، به جوانان کشورمان آموزش ساخت کوکتل مولوتوف و ایجاد آشوب و ناامنی می‌ دهند و کسی هم صدایش در نمی آید اما اگر همین کار را رسانه ای لبنانی یا ایرانی انجام می داد، صدای همه بلند می‌شد.

وی به شهادت سرهنگ حسین یوسفی در سنندج توسط اغتشاشگران و محکومیت این حادثه تلخ اشاره کرد و اظهار داشت: آنهایی که حرف از حق کُرد می زنند، چرا سکوت کرده‌اند، مشخص است که مدعیان دروغین حقوق بشر، در تاریخ حیثیتی ندارند.

استاندار کردستان یادآور شد: کسانی که به بهانه فوت خانم مهسا امینی، پرچم خونخواهی زنان کُرد را بلند کرده‌اند، فراموش کرده‌اند، تنها کسی که در حمله داعش به اقلیم کردستان عراق به فریادشان رسید، ایران و سردار شهید قاسم سلیمانی بود که از ناموس و سرزمینشان دفاع کرد، پس آن زمان گروهک های کومله و دموکرات کجا بودند.

زارعی کوشا با بیان اینکه عدم همراهی مردم با رسانه‌های دشمن در جریان اغتشاشات اخیر، آنان را به ترورهای کور ناچار کرد، ادامه داد: از ۲۵ شهریور تا کنون همه کسانی که در اغتشاشات و تجمعات در استان شرکت کردند به ۳۰ هزار نفر هم نمی‌رسند، البته این وقایع را نیز پشت سر خواهیم گذاشت چون در دهه ۶۰ اتفاقات ناگوارتری را پشت سر گذاشتیم.

کاهش هفت درصدی تورم در کردستان

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات خوب در استان طی فعالیت دولت سیزدهم پرداخت و گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، ۲۶ آبان سال گذشته، نرخ تورم در کردستان ۵۰.۹ درصد بود و در رده چهارم یا پنجم کشور قرار داشت.

زارعی کوشا اضافه کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران در پایان مهرماه امسال، نرخ تورم در استان به ۴۴ درصد کاهش یافته که البته مطلوب نیست ولی نسبت به کاهش ۱.۱ درصدی میانگین تورم کشور، روند قابل قبولی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کردستان از لحاظ نرخ تورم در جایگاه ۱۶ کشور قرار دارد، یادآور شد: سال گذشته از لحاظ تحقق تعهد اشتغالزایی رتبه ۳۱ کشور را داشتیم اما امسال با وجود تعهد ۲ برابری، رتبه دوم کشور را داریم.

استاندار کردستان در پایان، روحیه انقلابی مردم بخش دلبران را در طول تاریخ انقلاب قابل تقدیر دانست و افزود: مردم این خطه همراهان صدیق نظام و رهبری بوده‌اند و اکنون نیز فرزندانشان برای تامین امنیت حضوری بسیار جدی دارند.

در دست اجرا بودن بهسازی راه چهار محور در بخش دلبران

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم بخش دلبران شهرستان قروه را دارای استعدادهای کشاورزی و معدنی توصیف کرد و افزود: امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود، در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی این بخش باشیم.

پرویز اوسطی اولویت بخش دلبران را مشکل راه‌ها عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر بهسازی چهار محور در این بخش در دست پیمانکار است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها نگرانی مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح‌ بهسازی محورهای بخش دلبران، ۱۳۵ میلیارد تومان از محل درآمد معدن طلای زرکوه قروه تخصیص یافته است.

تلاش برای استفاده از ۲۴۰ میلیارد تومان مصوب سفر رییس جمهور برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در دلبران، اتمام طرح فیبرنوری و در دست مطالعه بودن طرح ساماندهی فاضلاب دلبران، از دیگر مواردی بود که نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.