زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دشمن از ایران قوی می ترسد و تمامی این توطئه ها و فتنه ها هم در راستای جلوگیری از تحقق این مهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی عصر شنبه در دیدار فرماندهان و مسئولان ارشد سپاه و نمایندگان اقشار بسیج استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی پس از حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی صورت گرفت، اظهار داشت: دغدغه امام خمینی (ره) از همان ابتدا ساز و کار درس انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: در همان ابتدای انقلاب قانون اساسی تدوین و برای همه پرسی در اختیار مردم گذاشته شد و ۹۸ درصد مردم به آن رای مثبت دادند.

امام جمعه زنجان به نقش سپاه و بسیج در پاسداری از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: اگر سپاه نبود در واقع کشور نبود و هر چه زمان گذشت کلمه طیبه امام(ره) بیشتر خود را نشان داد و اهمیت آن آشکار شد.

حجت الاسلام خاتمی افزود: توطئه های آمریکا امروز نیز به شکل های مختلف وجود دارد، اما درگذشته که همواره از گزینه‌های روی میز صحبت می‌کردند خبری نیست، زیرا می‌دانند انقلاب قوی‌تر شده و زمان بزن، در رو گذشته است.

وی تصریح کرد: در حوادث اخیر دشمنان کاملا مجهز وارد شده‌اند و از همه نوع ابزار استفاده می‌کنند و خشونت دشمنان نشان از مستأصل بودن آنها در برابر نظام است، اما مردم دفاع از نظام و انقلاب را وظیفه خود دانسته و در مقابل دشمنان سینه سپر می‌کنند که در واقع این حرکت ناشی از تفکر بسیجی ملت ایران است.

وی با بیان اینکه امام (ره) آینده نگری داشتند و تشکیل بسیج فکر الهی بود و در مسیر حفظ نظام بود، گفت: حضور بسیج در همه عرصه‌ها ثابت شده است و هر کجا دغدغه و مشکلی برای کشور پیش می‌آید بسیج با قدرت در خط مقدم ایستاده است.

امام جمعه زنجان افزود: وظیفه بسیجیان علاوه بر حضور در میدان های مختلف، جهاد تبیین به ویژه برای نوجوانان و جوانان است.