رحمان معصومی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۱۵ هزار نفر با استفاده از قطارهای مسافربری راه آهن شمال جابجا شدند که نشان از افزایش مستمر استقبال مردم از حمل و نقل ریلی دارد.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت و کیفیت شبکه ریلی راه آهن شمال بیان کرد: عوامل متعددی در این مسئله دخیل است که مهمترین آن ارزان قیمت بودن حمل و نقل ریلی است.
سرپرست اداره کل راه آهن شمال همچنین سرعت در انتقال، افزایش ترافیک خودرویی در جادههای مازندران، امنیت بالا در سفر و جابجایی و هزینه بالای تردد با خودروهای شخصی را عمده دلایل در افزایش جابجایی ریلی برشمرد و گفت: پیش بینی می کنیم طی سال های آینده این روند افزایش بیشتری داشته باشد.
معصومی به ظرفیت بالای راه آهن شمال برای جابجایی بین شهری و حومه اشاره کرد و افزود: هنوز راه آهن به طور کامل در سبد حمل و نقل خانواده های مازندرانی (مناطق برخوردار از خط ریلی) قرار نگرفته است و با شرایط ایده آل فاصله داریم.
به گفته او درآمد راه آهن از جابجایی های داخلی استان بسیار اندک است و باید با اقبال و افزایش تعداد مسافر هزینه ها را جبران کنیم.
سرپرست اداره کل راه آهن شمال گفت: در حال حاضر هشت رام قطار در استان فعال است که از این تعداد ۶ رام از پلسفید تا گرگان و ۲ رام نیز از تهران تا فیروزکوه(فیروزکوه محدوده راه آهن شمال محسوب میشود) فعالیت دارند و هر سرویس از قابلیت جابجایی استاندارد ۳۰۰ نفر برخوردار است.