کرج - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر کمالشهر کرج گفت: ۱۵ مرکز نیکوکاری در این شهر برای کمک به نیازمندان در بخش های مختلف پای کار آمدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید افلاکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با مشارکت این مراکز از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ واحد مسکونی برای نیازمندان احداث و بیش از سه هزار بسته معیشتی بین خانواده های کم درآمد در کمالشهر توزیع شده است.

وی ادامه داد: تامین هزینه درمانی ۱۳۷ بیمار نیازمند و اهدای ۱۱۳ قلم لوازم ضروری زندگی به مددجویان و نیازمندان از جمله حمایت های مراکز نیکوکاری در کمالشهر کرج است.

افلاکی بابیان اینکه توسعه اجتماعی و ابعاد مردمی کمیته امداد امام (ره) از جمله مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های این نهاد است، بیان داشت: به منظور گسترش امور خیر و احسان و یکپارچه سازی ظرفیت های موجود در استان البرز از ابتدای سال تاکنون ۹۶ تفاهم نامه همکاری با مراکز نیکوکاری ، خیرین ، نهادها، دستگاه‌های دولتی منعقد شده است .

وی در ارتباط با فعالیت مراکز نیکوکاری عنوان کرد: مراکز نیکوکاری با مسوولیت‌پذیری و مشارکت اعضای هیات عامل در حال فعالیت بوده و به‌صورت محله محور، تخصصی و فراگیر با شناسایی نیازمندان و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین، نیکوکاران، در جهت رفع فقر و محرومیت تلاش می‌کنند.
افلاکی استفاده از ظرفیت پزشکان، کسبه، فعالان امور عمرانی، اقتصادی و سایر صنوف در ارایه خدمات رایگان یا با تخفیف ویژه به مددجویان و نیازمندان را ازجمله فعالیت‌های مهم و اثربخش مراکز نیکوکاری برشمرد.

شهر ۱۷۰ هزار نفری کمالشهر در غرب کرج قرار دارد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز ۵۳ هزار نفر زیر چترحمایتی خود دارد.