تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: هزینه فوق العاده رتبه بندی و ترمیم حقوق فرهنگیان یک جا پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری امروز در حاشیه نشست شورای معاونان امور مجلس دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار داشت: ترمیم حقوق فرهنگیان براساس قانون انجام می‌شود و علاوه بر حق اولاد که نرخ ثابت است، افزایش یک میلیون تومان به اضافه مزایای رتبه اول آموزشیار معلم برای همکاران مشمول قانون رتبه‌بندی صادر شده است.

وی افزود: همکاران احکام قطعی فرهنگیان را صادر می‌کنند، مجوزی گرفتیم که ابتدا احکام اصلی صادر شود و سپس لکه گیری و بررسی‌های نهایی صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۹۷۰ هزار نفر شامل این رتبه‌بندی می‌شود، همکاران شبانه روز مشغول بررسی این احکام هستند.

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های خیرساز

نوری درباره فروش املاک مازاد آموزش و پرورش گفت: فروش املاک مازاد برای تبدیل به احسن است. یک سری املاک مازاد داریم و قانون هم به ما اجازه داده که تغییر کاربری حتی به تجاری بدهیم و هزینه‌ آن پس از فروش برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اولویت اتمام طرح‌های خیران بکارگرفته شود.

وی افزود: این املاک مازاد در جایی که آموزش و پرورش به آن نیاز ندارد و با تاکید و اولویت اینکه مدرسه نیستند، تغییر کاربری می‌دهند همچنین ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های خیران نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند، ادامه داد: علاوه بر هزینه مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های خیرساز، تعدادی هم طرح جدید آغاز شده که با توجه به محدودیت منابع می‌توان گفت که با ۶ هزار میلیارد تومان مصوب قانون بودجه و چهار هزار میلیارد تومان سفرهای استانی، مبلغی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود.

نوری یادآورشد: املاک مازاد آموزش و پرورش شناسایی شده و باید مجوز تغییرات را از دولت بگیریم و به مرحله فروش برسد. سپس پول به خزانه برود و در این طرح‌ها هزینه کنیم.

وی عنوان کرد: اگر اعتبار برسد امسال هم کمی بیشتر از ۱۴ هزار کلاس درس را تا اسفند تکمیل خواهیم کرد.

رتبه‌بندی مدارس، تکلیفی در سند تحول بنیادین

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی مدارس اظهار داشت: رتبه بندی مدارس مورد تاکید سند تحول بنیادین است که باید انجام شود.

نوری افزود: سه گروه مشغول بررسی هستند؛ شورای عالی آموزش و پرورش شاخص‌ها را شناسایی می‌کند، مرکز سنجش در زمینه الگویی کار می‌کنند که مبتنی بر مبادی سند تحول بنیادین است و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهش میدانی انجام می‌دهد و پس از تلفیق این سه اقدام، الگوی رتبه بندی مدارس تراز سند تحول بنیادین ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی براساس شاخص‌های کل مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه در افق چشم انداز سند یک سری تکلیف برای آن مشخص شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۹۰۰ هزار همکار فرهنگی در مدرسه هستند بنابراین رتبه بندی مدارس مهم‌ترین گام است که براساس ارتباط در درون و تعاملات با بیرون به خصوص اولیا نتایج و پیامدهایی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

استخدام سرایدار خدمتگذار در آموزش و پرورش

نوری درباره استخدام امسال معلمان در آموزش و پرورش توضیح داد: جذب امسال معلم در دانشگاه فرهنگیان از روش‌های متنوع در اساسنامه دانشگاه و مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود.

وی درباره جذب سرایدار خدمت‌گذار گفت: تغییراتی برای حقوق این افراد ایجاد شد و امسال هم مشمول افزایش شدند اما پایه حقوقی آنها بسیار ضعیف و تعداد آنها هم بسیار کم است که برای تامین سرایدار خدمت‌گذار، مجوزهایی باید گرفته شود.