کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت مقوله کتابخوانی برای توسعه استان گفت: دستگاه‌های متولی فرهنگ استان با هم افزایی با یکدیگر در راستای ایجاد علاقه و گرایش کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور به امر کتاب خوانی باید برنامه‌ریزی‌های منسجم و علمی داشته باشند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، « بهمن امیری مقدم» در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در سرسرای کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد؛ با بیان اینکه کتاب رفیق و دوست انسانها حاوی پندها و اندرزهای بسیار است، افزود: یار مهربان (کتاب) از کسی دوری نمی کند و این ماییم که با وجود فضای مجازی از آن دوری می کنیم.

وی یکی از پر قصه ترین کتابها را کتاب آسمانی ما مسلمانان یعنی قرآن دانست که برای تربیت و رشد انسانها فرستاده شده و گفت: نباید از کلام الهی فاصله بگیریم.

امیری‌مقدم همچنین در این راستا به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند؛ «جوانان باید به سمت کتابخوانی و نخبگان به سمت تولید کتاب بروند، چرا که تولید کتاب مهم است و در کنار آن پیدا کردن مخاطب هم حائز اهمیت است و سعی کنید کتاب را به ذهن مخاطبین برسانید».

وی گفت: همین شبکه های مجازی با اخبار کذب و انتشار مطالب غیر اخلاقی موجب گسست خانواده ها و کمرنگ شدن کتابخوانی و دورهمی شده است و دشمن همین هدف را دنبال می کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه شبکه های اجتماعی معاند، "یار مهربان" ما نیستند و یار کشورهای خائنی هستند که هیچوقت نتوانسته اند به بشریت کمک کنند، گفت: ما اعتقاد داریم که این نظام به نظام حضرت ولی عصر(عج) متصل خواهد شد لذا این اتفاقات زمینه ظهور را فراهم می کند.

امیری‌مقدم بر لزوم برنامه‌ریزی منسجم و علمی در راستای ایجاد علاقه و گرایش کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی نسبت به مقوله کتابخوانی تاکید کرد و بیان داشت: از موضوعات مهم برای توسعه استان رواج کتاب خوانی است که تحقق آن نیازمند هم‌افزایی و همدلی در میان دستگاه های متولی فرهنگی است.

وی در پایان صحبت های خود همچنین از اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد گفت: با ورود این اعتبار به استان این مصوبه را محقق می کنیم تا این ساختمان برای مردم خدمت رسانی کند.

در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، از ۲۰ نفر از برگزیده کتابدار، کتابخوانان برتر، انجمن های برتر استان، خیر برتر، پیشکسوت، خدمتگزار برتر، کتابخانه های برتر، مسئولان برترکتابخانه و بخش ویژه برتر، در سرسرای زنده یاد احمد عزیزی، اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تجلیل شد.

استان کرمانشاه حدود ۹۰ کتابخانه عمومی دارد و ۶۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان عضو کتاب های عمومی هستند.