بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: رزمایش سراسری اردوگاه اسکان اضطراری در ۳۳ خانه هلال شهری و روستایی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی کاوسی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش در روستای چهکند شهرستان بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت سالگرد زلزله سرپل ذهاب و در راستای آشنایی مردم با کمک‌های امدادی، مانور سراسری اردوگاه‌های اسکان اضطراری در خانه‌های هلال شهری و روستایی خراسان جنوبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه سه حادثه بزرگ خشکسالی، سیل و زلزله همواره مردم خراسان جنوبی را تهدید می‌کند افزود: با برگزاری تمرین‌ها مردم می‌توانند در حوادث با تمرکز و مهارت بیشتری وارد میدان شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مانور اسکان در ۳۳ خانه هلال استان برگزار شده است،‌ گفت: در این مانور صفر تا صد امور توسط مردم و به‌صورت عملیاتی انجام شده است.

وی ادامه داد: این مانور در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۰ آبان امسال، با سناریوی زلزله فرضی به قدرت ۶.۵ ریشتر برگزار شد.

کاوسی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر در این مانورها شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: داشتن محل اسکان مناسب برای اسکان اضطراری، ترویج فرهنگ استفاده از اردوگاه، نحوه صحیح ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری، هماهنگی با دستگاه‌های مسئول و تمرین اعضای تیم‌های یاس و اعضای سازمان جوانان از جمله اهداف این مانور است.