تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس گفت: برد مقابل ایران برای شروع عالی بود، اما باید بهتر از این‌ها باشیم.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، گرت ساوت گیت، سرمربی سه‌شیرها در نشست خبری پس از پیروزی پرگل ۶ بر ۲ مقابل ایران در هفته اول مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: خوشحالم از اینکه بازی را با پیروزی به پایان رساندیم اما ناراحت هستم که دو گل دریافت کردیم.

وی افزود: تیم من و بازیکنانم آماده هستند، برد مقابل ایران برای شروع عالی است، اما ما باید بهتر از این‌ها باشیم. ما تمرکز خود را در برخی دقایق بازی از دست دادیم و این از دست رفتن تمرکز باعث می‌شود که با سرعت پایین‌تری بازی کنیم و به اندازه کافی نتوانیم به هدف خود برسیم.

سرمربی انگلیس اضافه کرد: مهاجمان ما یک تهدید برای مدافعان ایران بودند و بازی در کنترل انگلیس بود. ۲۴ دقیقه به وقت بازی اضافه شد که این زمان زیادی است.

وی گفت: حرکت ویلسون را روی گل آخر خیلی دوست داشتم. او می‌توانست خودخواه باشد اما این کار را نکرد و در خدمت تیم بود تا همه او را تشویق کنند. باید بیش‌تر هیجان‌زده باشم اما در عین حال باید تیم را در مسیر درست نگه دارم و بهتر شویم.

ساوت گیت در خصوص اینکه در نشست خبری خود اعلام کرده به خاطر مبارزه با نژاد پرستی قبل از بازی با ایران زانو زدیم اما برخی رسانه‌ها آن را اشتباه نشان داده‌اند، گفت: موضوع یکی‌ هست چون ما اعتقاد داریم می‌توانیم تغییرات را در کیفیت زندگی مردم جواب دهیم. ما در مورد ایران اطلاع کافی نداریم اما اگر چیزی باشد باید بازیکنان و سرمربی ایران صحبت کنند. اما قطعا ما اگر مردم چیزی بخواهند، حمایت می‌کنیم و چیزی بیش از این نمی‌توانم بگویم.

تیم ملی ایران در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، علاوه بر انگلیس با تیم‌های ولز و آمریکا هم‌گروه است.

تیم ملی ایران در دیدار بعدی خود، روز جمعه ۴ آذر ساعت ۱۳:۳۰ به مصاف ولز خواهد رفت و در آخرین دیدار هم ۸ آذر از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به مصاف آمریکا خواهد رفت.