خرم‌آباد - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: فعالیت اساتید دانشگاه به خصوص اعضای هیات علمی در حوزه فناوری زمینه رشد و توسعه علمی کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، علی خیرالدین روز سه‌شنبه در نشست با اساتید دانشگاه لرستان اظهار داشت: فعالیت های دانشجویی در حوزه فناوری ضروری است و باید به آن توجه شود، بر این اساس مشارکت پارک علم و فناوری با دانشگاه می‌تواند در زمینه های مختلف مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: طبق ماده ۳۴ ضوابط اجرایی بودجه ۱۴۰۱ حداقل ۱۰ درصد اعتبار تملک دارایی استان به تکمیل پروژه‌های فناوری دانشگاه اختصاص می یابد، در این راستا و با تکیه بر اعتبار تملک دارایی، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در لرستان ضروری است.

خیرالدین بیان کرد: رییس پارک علم و فناوری باید ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت و تعامل با دانشگاه لرستان را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: ظرفیت های مختلف در پارک علم و فناوری تعریف شده و استفاده از نیروهای متخصص در این بخش ضروری است و امیدواریم شاهد پیشرفت علمی و فرهنگی باشیم.

وی اضافه کرد: آیین نامه حمایت از تولیدات دانش بیان و اشتغال آفرین تدوین شده، در حوزه اساتید فناوری هرچه تعداد بیشتری جذب شود، قول حمایت خواهیم داد.

معاون وزیر علوم یادآور شد: ۱۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه ها وارد حوزه فناوری شده اند در این راستا به شدت ضعیف عمل کرده‌ایم، حضور این اعضا در حوزه های فناوری زمینه رشد و توسعه علمی را در کشور فراهم می کند.

وی افزود: اگر این رویکرد در دانشگاه‌ها ادامه یابد زمینه تعطیلی آن مرکز علمی فراهم می‌شود، ایجاد شرکت های درآمدزا با مشارکت دانشگاه و پارک علم و فناوری می‌تواند بخشی از هزینه‌های مراکز علمی را تامین کند.

در این آیین از زحمات محمودرضا شاکرمی تقدیر و فرهاد نامداری به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری لرستان معرفی شد.

محمودرضا شاکرمی به مدت ۶ سال ریاست پارک علم و فناوری استان لرستان را برعهده داشت.