همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: در سفر پرخیر و برکت رییس جمهور به این استان در مرداد ماه امسال حدود ۱۸۵ میلیارد تومان برای حوزه دانش‌بنیان استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» با حضور در آیین سکوی پرتاب الوند با هدف شناسایی تیم‌ها و سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های همدان اظهار داشت: حمایت از شرکت های دانش‌بنیان، تقویت آنها و فراهم کردن فضای رشد زیرمجموعه‌های دانش‌بنیان در سطح استان از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: کشور در سال‌های اخیر به ویژه امسال با هدف تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و تاکیدات مقام معظم رهبری، در مدار رشد و توسعه در حوزه‌های مختلف قرار گرفته است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: با توجه به اقدامات و حمایت‌هایی که دولت سیزدهم در زمینه تولید انجام داده است، بی‌شک افق و آینده مجموعه‌های دانش‌بنیان استان روشن است.

استاندار همدان گفت: توجه به مباحث دانش‌بنیان و پیشبرد تولید بر مدار دانش، از برنامه‌ها و اقدامات جدی مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد برکت است و این مجموعه ها در عرصه‌های مختلف تولید و اقتصاد پیشگام شده است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه نباید از مسیر پیشرفت اقتصادی در نظر گرفته شده عقب بمانیم اظهار داشت: وجود نیروهای خلاق، تحصیل‌کرده و استعدادهای درخشان، فضایی فراهم کرده تا کشور و به دنبال آن استان در مدار رشد و پیشرفت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در استان با هفت کمیته تخصصی و هم افزایی دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است افزود: پارک علم و فناوری استان، همه توان خود را برای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان به کارگرفته است و دولت سیزدهم، صندوق حمایت و توسعه‌ مجموعه‌های دانش‌بنیان را در سطح کشور فعال کرده است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: زمینه‌های تولید در حوزه‌های مختلف اقتصاد مانند کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری با شیوه‌های نوین تقویت و توسعه می یابد.

استاندار همدان اظهار داشت: استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان همدان در حوزه‌های دانش بنیان وجود دارد که حمایت و پشتیبانی از آن‌ها توسط دولت بسیار ضروری است.

قاسمی فرزاد گفت: برنامه‌های مرتبط با دانش بنیان دشمن را به هراس می‌اندازد زیرا آن‌ها نمی‌خواهند که ما در مسیر رشد و توسعه باشیم.

استان همدان بیش از ۲۷۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور دارد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد۱۴۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر پربرکت رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.