قزوین - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید در حوزه توسعه شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و مشاغل از این دست سرمایه گذاری جدی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه نشست با دانش پژوهان، تشکل ها و کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان قزوین به خبرنگاران گفت: یکی از برنامه های ما ایجاد خانه های خلاق در همه استان ها است که تاکنون در ۱۳ استان خانه خلاق ایجاد کرده ایم و یک سامانه تحت عنوان گنج شاهد ایجاد شده که براساس آن، رویدادهای استارتاپی را در سطح استانی و منطقه ای برگزار می کنیم.

وی افزود: این سامانه، اطلاعات تمامی شرکت های دانش بنیان و استارتاپی ایثارگران را شناسایی می کند که تا به امروز نیز یک هزار شرکت استارتاپی وابسته به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان را شناسایی و شبکه کرده ایم.

این مسوول با اشاره به اینکه جایزه ای تحت عنوان صعود تعریف شده و ابتدای امسال نیز نخستین دوره آن برگزار گردید، خاطرنشان کرد: دومین دوره این جایزه نیز برگزار می شود که در واقع یک رقابت بین شرکت های استارتاپی وابسته به ایثارگران لسا.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: همچنین ما برای حمایت، توسعه بازار و معرفی محصول شرکت های استارتاپی که محصول تولید می کنند، اقدام کرده و میزهای نمایشگاهی نیز برای انجام این کار فراهم می کنیم تا در نهایت نمایشگاه های خاص و مستقل ایثارگران را برپا کنیم.

این مسوول حوزه ایثارگران اضافه کرد: همچنین تفاهم نامه هایی بین این نهاد، پارک های علم و فناوری دانشگاه ها و معاونت علمی ریاست جمهوری در سطح ملی و استانی منعقد شده تا شرکت های دانش بنیان وابسته به ایثارگران از خدمات فنی، تسهیلات و سایر موارد بهره مند شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور بتوانیم تلاش جدی را در حوزه توسعه دانش علم و فناوری در کشور با بهره برداری از ظرفیت های علمی وابسته به خانواده ایثار و شهادت و سازمان های اقتصادی بنیاد شهید و ایثارگران داشته باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در سازمان های اقتصادی نیز این مساله محوری کاری قرار داده شده و بسیاری از انتقال تکنولوژی ها، به عنوان مثال در حوزه صنعت طیور، توسعه فناوری تولید برق، انتقال آب و فناوری چاه نفت در سازمان های اقتصادی ما در حال شکل گیری است که در آینده جزییات بیشتری از آن اطلاع رسانی می شود.