به گزارش ایرنا احمد محمود زاده امروز پنجشنبه در دیدار با رئیس منطقه آزاد اروند افزود: این مهم باید از طریق ایجاد و راه اندازی هنرستان های مهارت محور جهت ارائه دوره های مهارتی به داوطلبان از کشورهای منطقه دنبال شود.
وی ادامه داد: مدارس غیردولتی ظرفیت بالایی در حوزه آموزشی و تربیتی دارند و از این منظر آموزش و پرورش توجه ویژه ای به حوزه ارتقای شاخص های کیفی این مدارس دارد و بر این اساس دولت برنامه های گسترده ای برای بهبود وضعیت این شاخص ها در ۲ حوزه تربیتی و آموزشی در منطق آزاد هفت گانه کشور دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در راستای توجه ویژه به ظرفیت های بالای مناطق آزاد کشور و ارتقای هم افزایی ها در حوزه نوسازی؛ توسعه و تجهیز مدارس اداره کل مناطق آزاد اروند را ایجاد کرده است تا بتوان شاهد رشد شاخص های کیفی مدارس مستقر در مناطق آزاد کشور بود.
معاون و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای مدارس و مراکز غیردولتی در ایجاد اشتغال پایدار در کشور؛ خاطرنشان کرد: در مدارس غیردولتی کشور بالغ بر ۳۰۰ هزار جوان تحصیل کرده به صورت پایدار مشغول ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان هستند که نشان از ظرفیت بالای این مدارس در حوزه اشتغال زایی است.
وی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای توسعه کمی و کیفی مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق هفت گانه آزاد کشور؛ ادامه داد: بی شک توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش می گذرد و این امر می بایست با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص و در تراز انقلاب اسلامی دنبال شود.
محمودزاده با اشاره به اینکه ۲۳۰ هزار دانش آموز در مدارس مناطق هفت گانه آزاد کشور تحصیل می کنند افزود: ۳۰۰ هزار معلم نیز در مدارس غیردولتی کشور مشغول به کار هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش از روز چهارشنبه برای حضور در چند برنامه با محور بررسی وضعیت مدارس غیر دولتی به خوزستان سفر کرده است.