مشهد- ایرنا- نماینده مردم فریمان و سرخس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه و مقوله اصلی ناآرامی‌ها و حوادث اخیر در کشور فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش ایرنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در آیین راه اندازی میزهای تخصصی گروه زن و خانواده مجمع بسیجیان خراسان رضوی افزود: در حوادث اخیر شعار معیشت و اقتصادی داده نمی‌شود بلکه حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی، خانواده، نوع پوشش، حجاب و زیست اجتماعی مطرح است.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم هم گفتمان‌ساز باشیم هم نیروهای صاحب فکر و اندیشه را به درستی معرفی کنیم. در این مسیر و دیگر فعالیتها برنامه‌ریزی، هم‌افزایی و مطالبه‌گری نیاز است.

قاضی زاده با بیان اینکه کار فرهنگی دیربازده است، افزود: تاکنون به حوزه آموزش و پرورش بی توجهی شده است که از این بابت ضربه خورده ایم، از سوی دیگر حوزه نقش آفرینی زنان و دختران بسیار مهم است که در چه آوردگاهی بزرگ می‌شوند و زیر دست چه کسانی آموزش می‌بینند.

اهمیت کارآمدسازی نهاد خانواده

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم گفت: آنطور که باید در کارآمدسازی نهاد خانواده کاری نکردیم هر چند نهادهای فرهنگی و اجتماعی مختلفی داریم که در این خصوص به طور مجزا فعال هستند.

فاطمه رحمانی افزود: زن در قانون اساسی به عنوان یک کنشگر فعال مورد توجه است، اما این امور به گفتمان تبدیل نشده است.

وی بیان کرد: شهرداری، بسیج، استانداری و گروههای مردمی در حوزه خانواده هزینه می کنند اما خروجی لازم بدست نمی آید، شاید به این علت که کارها همسو و هم جهت نیست و یک متولی مشخص ندارد.

راه‌اندازی هشت میز تخصصی

رییس بسیج زنان خراسان رضوی هم با بیان اینکه به منظور بررسی و رصد مسائل اساسی، دست یابی به راه حل، جریان سازی و گفتمان سازی و مطالبه گری از مسوولان هشت میز تخصصی ایجاد شده است افزود: میزهای حقوقی، زیست عفیفانه، پیشگیری از طلاق و ازدواج از این جمله است.

رویا حیدرزاده افزود: رسانه و امور بین‌الملل، جمعیت و فرزندآوری، کسب و کار پایدار زنان و الگوی سوم، احیای هویت اسلامی زن دیگر میزهای تخصصی دربسیج زنان استان است که مدیریت هر کدام بدست افراد متخصص در حوزه مرتبط گذاشته شده است.