گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با تبریک هفته فرخنده بسیج (۲۹ آبان تا ۵ آذر)، تهدیدها را به فرصت تبدیل کردن را از ویژگی‌های شاخص اعضای این شجره طیبه دانست و تصریح کرد: نیروی‌های بسیج نباید از تهدیدها و فتنه‌ها بترسند بلکه باید از دل تهدیدها، فرصت‌سازی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی - سیاسی نمازجمعه این هفته مردم گنبدکاووس گفت: بسیج همانند اهل تقوا و ایمان، ویژگی‌های زیادی دارد که "ایثار و فداکاری، خطرپذیری، حضور حداکثری در صحنه، امید و توکل داشتن به خدا، سخت‌کوشی، حقیقت‌طلبی، عدالت‌خواهی، دشمن‌شناسی، اخلاق‌مداری و نگاه تمدنی داشتن از مهمترین این خصایص است.

وی بابیان اینکه بسیج باید همیشه پا در رکاب و آماده برای دفاع از جبهه حق باشد، افزود: در حوادث و اغشاشات ۲ ماه اخیر در برخی نقاط کشور که دشمنان قصد آسیب زدن به انقلاب و آرمان‌های آن را داشتند، بازهم نیروهای بسیجی در کنار سایر نیروهای نظامی و امنیتی وارد صحنه شدند و بساط فتنه گران و آشوبگران را جمع کردند.

حجت‌الاسلام ترابی اضافه کرد: در دل این حوادث و تهدیدها، فرصتی شد تا عیب و نقص‌ها و دشمنی‌ها آشکارتر شود و افراد و گروه‌هایی را که دل در گرو غرب داشتند و با اسناد ۲۰۳۰ و فضای مجازی و البته به بهانه کرونا، فرزندانمان را از آرمان‌ها انقلاب دور کردند، شناخته شوند.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما باید از دل این تهدیدها، فرصت سازی کنیم و فرزندان مان را که فریب خوردند، دوباره به آغوش انقلاب و آرمان‌های آن بازگردانیم، بیان داشت: در ایام اغتشاشات اخیر ۲۹۸ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان علیه انقلاب ما برنامه سازی کردند و بیش از یک میلیون فراخوان تجمع دادند و متاسفانه برخی افراد پلید داخلی هم با دشمن همراهی کردند.

خطیب جمعه گنبدکاووس ادامه داد: در این حوادث ۴۷ کشور و ۱۱ سرویس جاسوسی از اغتشاشات در کشورمان حمایت کردند و در بین دستگیرشدگان ۱۵۰ نفر از سازمان‌های تروریستی و ۴۰ نفر نیز از اتباع خارجی بودند.

حجت‌الاسلام ترابی گفت: ما باید از فرصت بوجود آمده از دل تهدیدهای اخیر دشمنان، بزرگی و عظمت و درحین حال مظلومیت ایران اسلامی را برای نسل جوان و همه اقشار جامعه بازسازی کنیم و فردا که سالروز تشکیل بسیج است با حضور فعال در مراسم‌های این روز یکبار دیگر با آرمان های انقلاب و رهبری تجدید بیعت کرده و در صحنه بودن خود را به نمایش بگذاریم.

وی به اعزام برخی نیروهای نظامی کشورمان به مرزهای غربی برای در نطفه خفه کردن فتنه ضد انقلاب، معاندین و گروه‌های مسلح در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و افزود: اگرچه تلفات زیادی به مقر این گروهک‌ها با موشک‌های خود وارد کردیم اما هدف ما خشکاندن ریشه اینها در کشور عراق است.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: برای تحقق این هدف مسوولان ما با مقامات عراق برای اعزام و استقرار ارتش این کشور در مرزهای جمهوری اسلامی توافقنامه امضا کردند و این موضوع برای ایجاد عراق یکپارچه نیز مهم است.

وی تصریح کرد: همه این موفقیت‌ها و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی، از دل تهدیدهای اخیر دشمنان به دست آمد و ما موفق شدیم نقشه آنهایی را که قصد تغییر مرزها و تجزیه ایران را داشتند خنثی کنیم ضمن اینکه غنی‌سازی هسته‌ای خود را نیز به ۶۰ درصد رساندیم.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب (س) تبریک و سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس را گرامیداشت و گفت: مجلس باید عصاره خوبی‌های ملت باشد.

شهرستان گنبدکاووس ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دارد.