آبادان -ایرنا - امام جمعه آبادان با اشاره به حضور بسیجیان در صحنه‌های مختلف جهاد و آبادانی کشور گفت: فرهنگ بسیج فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبادان اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات در کشور در راستای حرکت جهادی است و بسیجیان در بخش‌های مختلف کشور از جمله اشتغال و کارآفرینی هرجا نیاز باشد حضور دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بسیجیان در راه امنیت کشور جان خود را از دست داده‌اند افزود:دشمنان ملت از بسیج و بسیجیان عصبانی هستند و به همین دلیل علیه نظام فتنه‌گری می‌کنند.

حجت‌الاسلام غبیشاوی خواستار برخورد دستگاه قضایی با اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت کشور شد و افزود: برخورد با این افراد به مطالبه مردم تبدیل شده و دستگاه قضایی با این افراد تساهل و تعامل نداشته باشد.

وی گفت:بسیجیان در دفاع مقدس بر اساس تکلیف دینی و میهنی در جبهه‌ها حاضر شدند و اینک نیز در میدان‌های دیگر همانند سیل، زلزله و کرونا پیشتاز خدمت شدند.

امام جمعه آبادان گفت:حرکت بسیجی وار بسیاری از مشکلات کشور را برطرف می کند و مسوولان باید با استفاده از تفکر بسیج مشکلات را رفع کنند.

وی همچنین سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار را گرامیداشت و افزود: در ایام کرونا پرستاران از جان خود برای درمان بیماران کم نگذاشتند.