سمنان- ایرنا- مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: ۱۴ هزار ودیعه‌گذار حج تمتع در استان با شرکت در فراخوان تکمیل اطلاعات نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات خود اقدام کنند.

خلیل دلپاک روز یکشنبه به رسانه ها ابراز داشت: ثبت‌نام برای شرکت در حج تمتع مربوط به سال ۱۳۸۶ و سال‌های قبل است که بسیاری افراد در هنگام ثبت‌نام در آن زمان فاقد کدپستی، تلفن همراه و حتی تلفن ثابت بودند.
وی بیان کرد: بسیاری از ودیعه گذاران حج تمتع در استان سمنان در زمان ثبت‌نام حتی کدملی نیز ارایه ندادند و اکنون ضرورت دارد نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.
مدیر حج و زیارت استان سمنان با اشاره به گذشت زمان ثبت‌نام حج تمتع، افزود: از زمان ثبت نام تا کنون ممکن است نشانی محل زندگی بسیاری افراد نیز تغییر کرده باشد.
وی تصریح کرد: ودیعه‌گذاران حج تمتع می‌توانند با استفاده از یکی از چهار روش نسبت تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.
دلپاک اظهار داشت: ودیعه‌گذاران حج تمتع در استان سمنان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی فراخوان عمومی تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع با پاسخ به پرسش‌ها نسبت به ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.
وی یادآور شد: ودیعه‌گذاران حج تمتع در استان سمنان می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۰۲۳۳۳۴۴۵۱۸۲ در ساعت‌های اداری نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.
وی بیان کرد: مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز از دیگر راهکارهای شرکت در فراخوان عمومی تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع است.
دلپاک افزود: ارسال عدد یک به شماره‌های ۵۰۰۰۴۰۷ و یا ۵۰۰۰۴۸۰ از دیگر راهکارهای تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع استان سمنان است.
مدیر حج و زیارت استان سمنان درباره ودیعه‌گذاران عمره مفرده در استان سمنان، گفت: با توجه به مناسبات میان ایران و کشور عربستان، وزارت امور خارجه موضوع حج را پیگیری می‌کند و در صورتی که رایزنی منجر به برقراری ارتباط شود، اعزام انجام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۱ دفتر حج و زیارت در استان بیش از ۷۰۲ هزار نفری سمنان فعالیت دارد.
امسال پنج کاروان حجاج از استان سمنان در قالب کاروان های ۸۵ نفره، ۱۱۵ نفره و ۱۳۵ نفره به صورت مدینه قبل و مدینه بعد به حج تمتع اعزام شدند.