تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی با تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز نوشت: بازی تیزهوشانه، قدرتمندانه، همکارانه، همدلانه و خستگی ناپذیر فوتبالیست‌های با عظمت ایرانی، بعد از شکست نگران کننده بازی قبل، نشان از قدرت امید و برنامه‌ریزی برای برون رفت از شکست به سمت پیروزی بزرگ است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی در این پیام افزود: پیروزی مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران را خدمت رهبر حکیم انقلاب و ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم. قهرمانان دست مریزاد. دل ملت مهربان ایران را شاد کردید، خداوند دل و وجودتان را شاد و سرشار از نشاط و عزت قرار دهد.

در ادامه این پیام آمده است: در واقع این بازی با برد فاصله دو گل، در تاریخ بازی‌های جهانی فوتبال ایران نقطه عطف بود و به نوعی حکایت از "ما می‌توانیم ایرانیان" است.

عاملی در این پیام اتصریح کرد: شادی همراه با اشک شوق ایرانیان عزیز، نشان دیگر از حس عضویت ملی و طپش قلب برای عزت ایران زمین با همه شکوه و ارزش‌های والای این سرزمین الهی و تمدنی است. ملت شریف ایران در پرتو نخبگی ایرانیان بلندپرواز در علم، فرهنگ، هنر و ادب و خلق زیبایی‌های بزرگ در میادین قهرمانی ورزش و جوانمردی و همچنین نخبگی مردان الهی در میادین مبارزه با دشمنان این خاک بلند آوازه، سزاوار موفقیت‌های بزرگ در عرصه اقتصاد و پیشرفت‌های بزرگ است.

در خاتمه این پیام آمده است: دل ما شاد است به شادی ایران، ایران برای همه ایرانیان و عزت ما در گرو همدلی و همراهی همه ایرانیان ذیل رهبری دوراندیش رهبر معظم انقلاب است. از همه بازیکنان زیبایی‌آفرین تیم ملی ایران و همه عوامل حمایت کننده و بطور خاص سرمربی تیم ملی تشکر فراوان دارم و از خدای سبحان بهترین‌ها را برای شما آرزومندم و برای موفقیت‌های بعدی، دعاگوی آستان حق هستیم.

به گزارش ایرنا، تیم‌های ایران و ولز روز جمعه در ورزشگاه احمد بن علی در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از گروه B به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود ایران به پایان رسید.