به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی اصفهان، روز شنبه گفت: یکهزار و ۲۸ کیلومتر از این راهها در اولویت دوم و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت سوم ماست که در سالهای آینده باید به آنها رسیدگی شود.
بهزاد شاهسوندی افزود: احداث و بهرهبرداری از ۱۷۹ کیلومتر از باند دوم راههای استان در قالب ۲۷ قرارداد فعال تا پایان امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۷ قرارداد در حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل در راستای احداث باند دوم و تکمیل تقاطع غیرهمسطح در قالب رفع نقاط حادثهخیز فعال شده و مجموع قراردادهای اجرایی حدود ۴۷۴.۴ میلیارد تومان است.
شاهسوندی افزود: ۱۷۹ کیلومتر از احداث باند دوم و حذف شش نقطه حادثهخیز از طریق ساخت تقاطعهای غیرهمسطح در قالب انعقاد قراردادهای مزبور در دستور کار ادارهکل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: اصفهان بعنوان یکی از استانهای مرکزی کشور با ۹ استان همجوار ارتباط دارد و ارتباط دهنده کُریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی آن از اهمیت ویژهای برخوردار است.
شاهسوندی با اشاره به فرآیند آغاز پروژههای راهسازی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای پروژههای راه سازی پس از انتخاب مشاور، مطالعات آن انجام و برای اخذ مجوز ماده ۲۳ و ردیف اعتباری بر اساس پروژه مربوطه به مرکز یا سازمان برنامه و بودجه ارسال و پس از مشخص شدن ردیف اعتباری، فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پروژه انجام میشود.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۴۸۰ کیلومتر آزادراه، بیش از ۲ هزار کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۸۵ کیلومتر راه فرعی و حدود پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.
استان اصفهان با داشتن ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ناظر به موقعیت ویژه جغرافیاییاش، بعنوان چهارراه ترانزیتی کشور، رُتبه نخست حمل بار و رتُبه سوم حمل مسافر را در ایران داراست.