به گزارش ایرنا از وزارت آموزشوپرورش، اصغر باقرزاده روز یکشنبه در حاشیه اختتامیه طرح معرفت ۷ در جوار مسجد مقدس جمکران در جمع مدیران، روسای و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق آموزشی استان مرکزی در تشریح چالشهای پیش روی معاونت پرورشی در آموزش و پرورش اظهار کرد: عدم توجه به مخاطب محور بودن برنامه ها و فعالیتهای این حوزه، تفکیک و جدا سازی موضوع تربیت از آموزش و کمبود نیروی انسانی از جمله چالشهای مهم ما در حوزه پرورشی و فرهنگی است.
وی افزود: ما به عنوان متولیان امر تربیت، موظف هستیم شرایط را برای تربیت دانش آموزان و جوشش ظرفیتهای درونی آنها فراهم کنیم اما بیشتر به عوامل بیرونی تکیه کرده ایم و همین امر منجر شد که دشمن از موقعیت به وجود آمده استفاده کند و ضمن بسترسازی و ایجاد شرایط، تربیت دانش آموزان را دستخوش تغییر نموده و بصیرت آنها را دستکاری کند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از مواردی که ما نسبت به آنها سهل انگاری و ساده انگاری کردیم منجر به سست شدن اراده نوجوانان و جوانان شد که نتیجه تغییر نگرش و سست شده اراده به صورت اغتشاشات خیابانی و تغییر ارزشها، امروزه جلوه کرده است.
باقرزاده تصریح کرد: هم اکنون ۶۴ فعالیت در این حوزه در دست اجرا است که همگی در سطح کلان تنظیم و به سطح مدرسه ابلاغ شده اند، بنابراین دانش آموزان در این برنامه فرصت اظهار نظر ندارد و تصور می کنند نقشی در شکل گیری آن ندارند.
وی ارتقا توانمندیهای مربیان و معاونین پرورشی را از جمله برنامه های اصلی این حوزه برشمرد و ادامه داد: در همین راستا کارگاه آموزشی مجازی به مدت ۱۶ ساعت تدوین شده است که در این کارگاه مباحث معرفتی و کاربردی نظیر انسان شناسی، خدا شناسی، معرفت شناسی و جهان شناسی و نیز روانشناسی تربیتی و ارتقا مهارت های فردی دانش آموزان توسط اساتید برتر کشور ارائه خواهد شد که در خلال آن شرکت کنندگان مورد ارزیابی نیز قرار می گیرند.