شیراز- ایرنا- استاندار فارس با اشاره به جلسه اخیر خود با رئیس صندوق حمایت از توسعه حرم های مطهر گفت: با اعلام آمادگی این صندوق به ساکنان اطراف حرم مطهر شاهچراغ برای بازسازی منازل مسکونی تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی ایمانیه، شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: بر این اساس، ساکنان این محدوده ۳۶۰ هکتار که از ضلع جنوبی حرم علی بن حمزه (ع) شروع و تا بولوار سیبویه ادامه دارد می توانند با مراجعه به این صندوق تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۹ درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کنند.
وی ادامه داد: به آن دسته از ساکنینی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند نیز این تسهیلات با بهره چهار درصد پرداخت خواهد شد.
او اظهار داشت: این اقدام می تواند کمک خوبی به بازسازی این منطقه کند.
استاندار فارس بیان کرد: همچنین این صندوق به علاقمندان به سرمایه گذاری در زمینه بوم گردی، زائر سرا و هتل نیز تا سقف ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۴ درصد پرداخت می کند و برای راه‌اندازی برخی خدمات مانند دارالشفاء و درمانگاه نیز سود تسهیلات ۹ درصد محاسبه خواهد شد.
ایمانیه گفت: همچنین معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری نیز پذیرفته که شرایط در این ۳۶۰ هکتار بافت اطراف حرم از نظر امنیت، بهداشت و درمان، مکان های ورزشی، معابر و خدمات کمیته امداد، بهزیستی و وجود مساجد و حسینه ها به طور متوسط در حد شهرستان شیراز باشد.

نمره قبولی به متولیان تامین امنیت استان
استاندار فارس با اشاره به اتفاقات و وقایع اخیر نیز گفت: به عملکرد متولیان امر و تامین کنندگان نظم و امنیت استان از جمله اعضای شورای تامین باید نمره بالا و قابل قبولی داد.
ایمانیه افزود: همچنین باید آفرین گفت به میزان تحمل و صبوری نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیجیان که در مقابل انواع توهین ها و شعارها با صبوری برخورد کردند.
وی ادامه داد: البته منکر وجود برخی مشکلات هم نیستیم و به دنبال این هستیم تا اگر در جایی حقی به ناحق ضایع شده جبران کنیم.

پیگیری جدی پروژه آزادراه شیراز - اصفهان
استاندار فارس، در خصوص روند اجرای پروژه آزادراه شیراز – اصفهان هم گفت: در جلسات هفتگی استانی و جلسات ماهانه که با حضور مسئولان کشوری برگزار می کنیم، مباحث مرتبط با آزادراه با جدیت بررسی و دنبال می شود.
ایمانیه افزود: همچنین در جلسه ای با حضور راه و شهرسازی، راهداری، نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر استان از آنها خواسته شد که راه‌اندازی مراکز مرتبط با خودشان تا قبل از افتتاح ۶ خط نخست آزادراه را دنبال کنند.

پیگیر تعیین تکلیف کارخانه‌های آی تی آی، روغن نباتی و آزمایش هستیم
استاندار فارس در خصوص وضعیت کارخانه آی تی آی، روغن نباتی و آزمایش نیز گفت: بعد از نگارش نامه به رئیس قوه قضائیه در خصوص تعیین تکلیف این کارخانه ها، دادستان کل به شیراز سفر کرد و در آن سفر مجوز مزایده کارخانه آی تی آی صادر شد.
ایمانیه افزود: احتمالا هفته آینده این کارخانه به مزایده گذاشته خواهد شد که شرط ما در این مزایده نیز این است که در تداوم فعالیت این کارخانه در جهت تولید باشد و همچنین در انتخاب مالکان جدید صلاحیت‌سنجی شود.
وی ادامه داد: در خصوص کارخانه آزمایش نیز که قبلا مانع مزایده آن بودیم با توجه به عدم عمل مدیران آن به وعده ها الان مانع مزایده نمی شویم و یک سرمایه گذار نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.
ایمانیه افزود: در خصوص کارخانه روغن نباتی شیراز هم از آنجا که از صاحبان فعلی کارخانه ناامید شدیم زمینی که در منطقه ویژه اقتصادی برای راه اندازی کارخانه جدید واگذار شده بود را خلع ید کردیم تا به سرمایه گذار جدید واگذار شود.
استاندار فارس گفت: برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به کارگران کارخانه روغن نباتی، مدیران کارخانه ملزم شدند که علاوه برپرداخت حقوق معوقه کارگران روند تولید روغن به میزانی که مواد اولیه دریافت می کنند را ادامه دهند.

رسانه ها، جوانان نسبت به آینده کشور امیدوار کنند
استاندار فارس همچنین از رسانه های استان خواست که جوانان را بر اساس واقعیت نسبت به آینده امیدوار کنند.
ایمانیه افزود: رسانه ها نقش پررنگی دارند و ما هم وظایف بسیاری داریم که انتظار داریم رسانه ها ما را راهنمایی کنند تا بتوانیم در حد اختیارات اقدام کنیم.