تهران- ایرنا- دیدار تیم‌های ملی فوتبال بلژیک و مراکش در دور دوم از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ با پیروزی دو بر صفر نماینده قاره آفریقا به پایان رسید.

به گزارش عصر یکشنبه‌ ایرنا، تیم‌‍‌های بلژیک و مراکش امروز در دور دوم دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند.

قضاوت این مسابقه حساس را «سزار راموس» با کمک‌های «آلبرتو مورین مندز» و «میگل هرناندز» بر عهده داشت.

بلژیک در شرایطی مقابل نماینده قاره آفریقا صف‌آرایی کرد که در بازی گذشته خود، کانادا را یک بر صفر از پیش رو برداشته بود و با پیروزی در این مسابقه صعودش را به مرحله حذفی این رقابت‌ها حتمی می‌کرد.

از سوی دیگر نماینده آفریقا که برابر کرواسی به تساوی بدون گل دست یافته بود برای اینکه شانس‌هایش را برای راه‌یابی به مرحله بعدی جام جهانی افزایش دهد، باید با امتیاز میدان را ترک می‌کرد.

در نیمه اول دو تیم حملات پراکنده‌ای را روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند اما هیچ کدام از آنها نتیجه‌ای نداشت تا با تساوی به رختکن بروند.

در وقت دوم یک ضربه مراکش جریان بازی را به سود این تیم تغییر داد. سیبری چند دقیقه پس از ورود به زمین دروازه بلژیک را باز کرد تا یکی دیگر از شگفتی‌های جام بیست‌ودوم رقم بخورد.

در دقیقه ۷۳ مراکش صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. ارسال سیبری از جناج چپ با اشتباه فاحش تیبو کورتوا همراه شد تا درواره بلژیک باز شود.

در دقیقه ۹۲ مراکش تیر خلاص را شلیک کرد. زکریا ابوخلال که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود در ضد حمله از تعلل مدافعان بلژیکی استفاده و با شوتی دیدنی برای دومین بار کورتوآ را مغلوب کرد.

ترکیب بلژیک:

کورتوآ، آلدروایلد، فرتونگن، کاستانیه، تورگان هازارد (۷۵ لیندرو تروسارد)، ویتسل، ادن هازارد (دریس مرتنز)،توماس مونیه (روملو لوکاکو)، آمادو اونانا (یوری تیلمانس)، دی بروینه، میچی باتشوایی (شارل د کتلار)

ترکیب مراکش:

یاسین مونیر، نایف اگرد، رومین سایس، اشرف حکیمی (یحیی عطیات الله)، نصیر مرزاوی، عزالدین اوناحی (جواد ال یمیغ)، سوفیان آمرابات، سلیم عماله (عبدالحمید سبیری)، حکیم زیاش، سوفیان بوفال (زکریا ابوخلال) و یوسف النصیری (عبدالرزاق حمدالله)