کاشان- ایرنا -مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان اصفهان گفت: ادامه بلوار برادران شهید کشمشی که در محدوده منطقه تاریخی فین باید بدون هیچ آسیبی به بافت تاریخی این منطقه به سرانجام برسد.

به‌گزارش یکشنبه شب روابط‌عمومی اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان، علیرضا ایزدی در بازدید از منطقه تاریخی فین بزرگ شهر کاشان،افزود: بی‌تردید شهر تاریخی کاشان نیز همچون سایر مناطق استان و حتی کشور، در عبور از سنت و در عصر مدرنیته به سر می‌برد و باید تلاش کنیم هرگونه تغییر در بافت تاریخی و ساختار حیات اجتماعی این مردم بر اساس حفاظت از میراث‌فرهنگی تحقق یابد چون آینده هویتی این سرزمین درگرو حفاظت از میراث‌فرهنگی است.

وی اظهار کرد:هویت و میراث‌فرهنگی فراتر از هرگونه نگاه‌های رایج در حیات اجتماعی و فرهنگی امروز ایرانیان است. باید آینده‌نگر بود و تلاش کرد تا نسل جوان ایرانی با هویت خود آشنا شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه با حفظ هویت میراث شهری، مصلحت مردم را در احداث بلوار شهید کشمشی کاشان در نظر می‌گیریم بیان کرد: بر تحقق هویت شهر کاشان بر اساس حفاظت از میراث‌فرهنگی تاکید می کنیم.

منطقه عالم‌پرور کاشان، به عنوان نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک با پیشینه‌ بیش از هفت هزار سال به عنوان پایگاه تاریخ تمدن بشری درخشان در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری محسوب می‌شود و مجموعه باغ جهانی فین این شهرستان نیز از پربازدیدترین مکان تاریخی و گردشگری کشور است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.