ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:۲۰ نفر از دستگیر شدگان اخیر با اجرای دستور ویژه رییس قوه قضاییه از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی با اشاره به دستورالعمل رییس قوه قضاییه در پی پیروزی ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال کشورمان و شادمانی پدیدآمده در سراسر ایران اسلامی، اظهار کرد: در دستور رییس دستگاه قضا آمده بود که نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا هستند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌هایشان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای دستور رییس قوه قضاییه ۲۰ نفر از دستگیرشدگان اخیر از زندان‌های استان مشمول ارفاقات قانونی شده و از زندان آزاد شدند.

عتباتی افزود: کارگروهی که در این خصوص تشکیل شده با سرعت در حال بررسی پرونده های بازداشت شدگان اخیر هستند و حاصل تلاش آنان در روز اول آزادی ۲۰ نفر از این افراد بود که امید است در روزهای آتی این تعداد افزایش یابد.

وی اظهار کرد: کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند، قابل اغماض و بخشش نیستند و برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.