کرمان- ایرنا- هرچه به دیماه و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی نزدیک‌تر می‌شویم حال و هوای نشست‌های شورای اسلامی شهر کرمان نیز به تبع آن تغییر می‌کند و مانند هفتادمین جلسه آن طی امروز (دوشنبه) به این مراسم مهم نزدیک‌تر می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا بحث و بررسی درباره نحوه اجرای مصوبات شورای تامین برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار دل ها به بهترین شکل ممکن و آماده سازی های مربوط به این مراسم با هدف تامین ایمنی و امنیت مراسم و شهروندان و نیز توسعه زیرساخت های موردنیاز مراجعان بیشترین وقت جلسه امروز شورا را به خود اختصاص داد.

سعید شعرباف شهردار کرمان نیز در جلسه امروز شورا حاضر شد و نقطه نظرات خود را درباره ساماندهی بهتر وضعیت گلزار شهدا و تامین نظر شورای تامین بیان کرد.

سایر اعضای شورا از جمله حسین چناریان، محمد امینی زاده و عشرت کردستانی نیز نقطه نظرات خود را در برگزاری هرچه بهتر مراسم سالگرد و تمهیدات لازم برای برگزاری از جمله اجرای حصارکشی در این مکان بیان کردند.

علیرضا نادری رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: مصوبه شورای تامین لازم اجراست و باید در این زمینه همه تمهیدات لازم اندیشیده و اجرایی شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

پیوست اجتماعی طرح‌ها

اما از دیگر موارد مطرح در نشست امروز شورا موضوع بازارچه های شهری بود که منصور ایرانمنش عضو شورا گفت: درباره طرحی که اخیرا شهرداری در بازار قلعه محمود آغاز کرده، درخواست داریم این طرح پیوست‌های اجتماعی داشته باشد و قرار نباشد طرحی بدون در نظر گرفتن عواقب آن در شهرداری به نوعی تصویب شود و حتی ما در کمیسیون عمران و شورا شهر هم از این موضوع بی‌اطلاع باشیم.

وی ادامه داد: اخیرا شنیدیم که در بازار قلعه محمود، شهرداری می‌خواهد طرحی را اجرا کند که ظاهرا تعداد زیادی از کسبه محل نسبت به این موضوع معترض بودند و دیروز قرار بر این شد این طرح بررسی بیشتری شود و امیدواریم این ناهماهنگی‌ها را کمتر ما شاهد باشیم.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

تمدید قرارداد پیمانکاران عملیات جمع‌آوری زباله

به گزارش ایرنا همچنین از دیگر موضوعات مطرح در این نشست شورا بررسی درخواست شهرداری مبنی بر طولانی شدن زمان فرایند مناقصه مربوط به عملیات تنظیف، جمع‌آوری و حمل زباله و انتخاب پیمانکار آن بود که با توجه به اتمام زمان قرارداد و استفاده از تبصره های مربوط به افزایش زمان قرارداد تا سقف ۲۵ درصد مبلغ اولیه و نظر به اینکه امکان تعطیلی عملیات جمع آوری زباله وجود ندارد، اجرای آن هم نیازمند ماشین آلات است که آن هم خارج از توان شهرداری است.

در این نشست شورا قرار شد تا زمان انتخاب پیمانکار جدید با شرایط فعلی به صورت ترک تشریفات با حضور پیمانکاران فعلی برای انجام عملیات تنظیف، جمع‌آوری و حمل زباله در مناطق شهر کرمان پنج گانه موافقت شود.