تهران- ایرنا- ۱۹۸ تشکل و سازمان حقوق بشری فلسطینی و بین المللی از "کریم خان" دادستان دادگاه کیفری بین المللی و "سیلویا فرناندز دی گورمندی" رئیس مجمع کشورهای عضو این دادگاه خواستند تا درباره "جنایت جنگی" اسرائیل علیه جامعه مدنی و مردم فلسطین تحقیق کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی "وفا"، این تشکل ها و سازمان‌ها در یادداشتی به دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه خواهان "محکومیت علنی اسرائیل برای تروریست خواندن سازمان‌ها و تشکلهای جامعه مدنی فلسطین و لغو این تصمیم تل آویو" شدند.

این سازمان ها اعلام کردند: جنایات اسرائیل در جریان حمله نظامی بی دلیل خود به نوار غزه در تابستان سال جاری باید در تحقیقات جاری در مورد وضعیت فلسطین مورد بررسی قرار گیرند.

در این یادداشت همچنین بر لزوم تسریع در انجام یک تحقیق درباره وضعیت جاری در فلسطین و بررسی جنایات این رژیم علیه بشریت،آپارتاید و آزار و شکنجه افراد تاکید شده و صدور بیانیه‌های موثر برای متوقف کردن این روند جنایات جنگی خواسته شده است.

این تشکل ها و سازمان ها خاطرنشان کردند: تمامی جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای فلسطینی، از جمله آزار و اذیت سازمان های فلسطینی به عنوان یک اقدام غیرانسانی، نماد آپارتاید علیه بشریت محسوب می شود و بر اساس ماده ۹ اساسنامه رم باید توسط دادگاه کیفری بین المللی مورد رسیدگی قرار گیرد.