کرمانشاه - ایرنا - کارگاه آموزشی منطقه‌ای برنامه «پازک» (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان) با محوریت پیشگیری از مصرف مواد ویژه زنان دارای همسر معتاد روز دوشنبه با حضور کارشناسان پیشگیری از اعتیاد ادارات کل بهزیستی پنج استان کشور به میزبانی کرمانشاه آغاز شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی کارشناسان پیشگیری از اعتیاد استان های همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و منطقه آزاد کیش حضور دارند که طی سه روز آموزش های لازم را برای اجرای این برنامه در استان های خود فرا خواهند گرفت.

«فرحناز محمدی» افزود: این کارگاه آموزشی زیر نظر خانم «ماریت قازاریان» رییس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در این مدت برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی سه روزه در مورد اعتیاد و مواد اعتیاد آور، زمینه گرایش و عدم گرایش به مواد اعتیادآور در میان همسران، پیشگیری از اعتیاد، آسیب ها و عوارض ناشی از مصرف مواد در میان همسران، پیشگیری از خشونت خانگی، ساختارهای حمایتی برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های ناشی از آن در همسران و شیوه های گزارش دهی و مستندسازی بحث و گفت و گو خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برنامه «پازک» یا پیشگیری از اعتیاد در زنان و کودکان قرار است بیشتر در مناطق آسیب خیز اجرا شود، این برنامه از سال ۱۳۹۶ در برخی از استان های کشور شروع شده است.

در قالب این برنامه قرار است در محله‌هایی که تحت پوشش این برنامه هستند، طرح‌های مختلف پیشگیری از اعتیاد در راستای توانمندسازی گروه‌های مختلف زنان و کودکان انجام شود مثلا برای زنان دارای همسر معتاد، زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست و برای زنانی که همسر بهبود یافته از اعتیاد دارند، برای افرادی که در معرض خطر اعتیاد هستند، طرح‌های مختلفی وجود دارد که قرار است اجرا شود.